2013 m. liepos 15 d., pirmadienis

Duonos raugo atgaivinimas

Gerbiu visus ir visas, kurie kepa namie duoną. Grįžusi į darbą po ilgųjų savo atostogų aš kepti nustojau - valgau duoną viena, o ir laiko vis pradėjo trūkti. Vėliau atradau,kad duoną namie kepa ir mano vaiko auklėtoja (ir jis labai skaniai ją valgo, gaila, kad tik darželyje). Gavau raugo, išsikepiau duoną vieną kartą ir vėl - "nėra laiko". Raugas šaldytuve stovėjo gal keturis mėnesius. Ir štai - man atostogos, ir per jas būtinai noriu išsikepti savo duonos.


Štai kaip atrodė manasis raugas:

Baltos dėmės - ne pelėsis. Raugas stipriai apdžiūvęs.

Teorija:
Pirmiausia patikriname raugą - ar jis vis dar geras - raugą pamaitiname ir paliekame 6-8 valandoms. Jei jis pakils dvigubai - geras, jei ne - deja, teks išmesti ir gaminti naują. 

Raugo pamaitinimas: 

  1. Išimame raugą iš šaldytuvo, paliekame kambario temperatūroje valandai ir pasveriame 50 g, įpilame 50 g šilto vandens ir 50 g viso grūdo ruginių miltų.
  2. Gerai viską išmaišome ir paliekame šiltai 8-12 val. 
Ryte, raugui pakilus dvigubai jį naudojame duonos kepimui pagal mėgiamą receptūrą.

Raugą reikia taip atgaivinti, jei duona kepame rečiau nei kartą per savaitę.

Praktika:
Prisipažinsiu, kad po 8 valandų po pamaitinimo, mano raugas tikrai nebuvo pakilęs dvigubai. Nei pusę tiek. Bet buvo burbuliuotas, skaniai kvepėjo. Nuojauta neleido man jo išmesti. Be to, nusprendžiau papildomai pritaikyti dar vieną, seniai kažkur perskaitytą ir ne kartą bandytą triuką - medus suaktyvina raugą, tad į duonos tešlą įdėjau ir šaukštą medaus. Tad ryte pamaitinusi raugą, vakare užmaišiau duonytę ir kitos dienos rytą išsikepiau duoną. Ji buvo tobula ir geriausia mano iki šiol iškepta duona - gal dėl to, kad buvau labai pasiilgusi savo keptos duonos ir šią maišiau ir kepiau su begaline meile.



Rėmiausi: malsena.lt

2 komentarai:

  1. Kokia Tu šaunuolė! O aš visai apleidau duonos kepimą, juodai gėda:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. :) ech iki šaunuolės man toli :) duonytę suvalgėm seniausiai, noriu vėl... savaitgalį namuose nebuvom, tai dabar jau galvoju kaip čia atsikelti anksčiau iš ryto, bet kad šita misija man nelabai įmanoma, kai iki pirmos nakties avietes perrinkinėji :D

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...