2020 m. rugpjūčio 19 d., trečiadienis

Trupininis pyragas su juodųjų serbentų uogiene


Trupininis pyragas, deja, nebuvo mano vaikystės skanėstas - tokio pyrago mano mama nekepė. Bet aš jį tikrai mėgau ir mėgstu. Mano pirmasis keptas trupininis pyragas su vyšniomis buvo tiesiog fantastiškas! Bet jis buvo šiek tiek kitoks, nei dažniausiai sutinkami trupininių pyragų receptai. Atlikau "analitinį" darbą ir padariau išvadą, kad intenete "vaikšto" iš esmės du trupininio pyrago receptai: vienoje kategorijoje šiek tiek keičiasi naudojamų miltų ir sviesto santykis bei naudojamas 1 kiaušinis (pavyzdžiui kaip čia, čia arba čia), o antrąjame variante naudojama daugiau kiaušinių (pavyzdžiui kaip čia arba čia). Į tešlą galima įmaišyti cinamono, aguonų, citrinos žievelę. Neabejotinai išbandysiu abu receptų variantus, bet pradėsiu nuo pirmojo, vadovaudamasi visais perskaitytais receptais, su daugiau sviesto ir mažiau kiaušinių.
Šį kartą pyragas su juodųjų serbentų uogiene, bet galima naudoti bet kurią kitą rūgštesnę uogienę. O jei nėra uogienės, galima pasinaudoti ir variantu su šviežiomis uogomis. Aš uogienę šiam pyragui išviriau specialiai. Virdama ją "nusukau" šiek tiek cukraus, kad būtų rūgštesnė. Į pyrago tešlą taip pat bėriau 180 g cukraus, nei dažniausiai naudojami 200 g. Man buvo pats tas, gal net vos per saldu, mamai - per rūgštu. Tad - skonio reikalas :) Jei mėgstate saldžiau, cukraus berkite visus 200 g.


Taigi, mums reikės:
330 kvietinių miltų
100 g spelta miltų
180 g cukraus
1 AŠ kepimo miltelių
1/2 AŠ druskos
1/2 AŠ cinamono

200g sviesto šalto (aš naudoju šaldytą)

1 kiaušinio
~3-4 VŠ labai šalto vandens

Paruošimas:
  1. Jei Jums pasisekė ir turite kombainą, tešlą greitai ir be terlionių paruošite su juo. Aš neturiu, tad viską darau rankomis.
  2. Dideliame dubenyje sumaišome visus sausus produktus. 
  3. dažniausiai receptuose siūloma šaltą sviestą iš šaldytuvo supjaustyti kubeliais ir tuomet subėrus į sausų produktų mišinį trinti pirštais kol pavirs trupiniais. Aš sviestą dedu į šaldiklį ir vėliau sušalusį sutarkuoju per burokinę tarką. Man taip mažiau terlionės.
  4. Į "trupinius" įmušame kiaušinį, įpilame 3 šaukštus šalto vandens ir išmaišome. Tešla nesigaus vientisa, veikiau panaši į šlapią smėlį.
  5. Kepimo formą (manoji 20x30 cm) išklojame kepimo popieriumi. 
  6. Ant kepimo formos dugno tolygiai paskirstome  2/3 tešlos, ant viršaus - uogienę, o ant jos likusius trupinius.
  7. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje ~40 minučių, kol pyrago viršus taps skanios auksinės spalvos.
  8. Iškepusį pyragą atvėsiname formoje, kol sutvirtės.
Skanaus!






Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...