2015 m. lapkričio 2 d., pirmadienis

Varškės ir obuolių apkepas


Turiu du man pačius pačiausius varškės apkepo receptus. Šį varškės apkepą visada kepu, kai netingiu terliotis atskirai išplakdama baltymus (jei atvirai, šis "vargas" visada būna atperkamas skoniu). Na, o kai tinginys nugali, apkepą kepu pagal šį receptą.
Bet štai - vėl ėmė ir nugalėjo noras išbandyti kažką naują. Vertinant rezultatą, visai šeima vienbalsiai nusprendėme, kad tai veikiau ne apkepas, o pyragas. Kadangi varškės ir grietinės santykis recepte kone vienodas, kepinys gavosi labai švelnios struktūros, visai ne apkepiškas. Kvapnus ir karamelinis obuolių sluoksnis man taip pat šį apkepą pakylėja į aukštesnį lygmenį. Galiausiai tai, jog jis man buvo skanesnis (labai skanus!) atvėsęs, nei karštas, man taip pat patvirtina, jog tai veikiau pyragas, nei apkepas.
Į nuolat gaminamų varškės apkepų kategoriją aš jo tikrai netrauksiu, bet, kad išsikepiau - nesigailiu - buvo tikrai skanu.




Taigi, mums reikės (26 cm skersmens kepimo formai):
Apkepui:
500 g varškės (birios, ne iš kvadratinių pakelių)
4 kiaušinių
8 VŠ cukraus (dėjau 6 VŠ)
400 g grietinės (dėjau 300 g, tiek teturėjau)
1 AŠ vanilinio cukraus
1/2 AŠ druskos
6 VŠ miltų (dėjau 5 VŠ, kad kompensuočiau mažesnį grietinės kiekį)

Obuoliams:
2-3 VŠ sviesto
4 obuolių
1 VŠ rudojo cukraus (pridėjau nuo savęs)
1 AŠ cinamono (pridėjau nuo savęs)

Paruošimas:
  1. Obuolius nulupame ir supjaustome nestoromis skiltelėmis.
  2. Keptuvėje ištirpiname sviestą, beriame cukrų ir palaukiame kol ištirps. Beriame obuolius ir cinamoną bei kelias minutes nuolat maišant pakaitiname, kol obuoliai lengvai suminkštės.
  3. Apkepui skirtą varškę, kiaušinius, cukrų, druską, vanilinį cukrų išsukame iki vientisos masės. Aš tai dariau blenderio pagalba.
  4. Supilame grietinę, miltus ir gerai išplakame.
  5. Apkeptus obuolius supilame į kepimo indą ir tolygiai paskirstome. Ant viršaus supilame varškės masę. Išlyginame. Aš apkepą kepiau 26 cm skersmens, atsegamoje torto formoje (ji puikiai apsaugojo orkaitę nuo prilašėjimo, o virtuvę nuo dūmų), prieš tai dugną ištiesusi kepimo popieriumi. Jei kepsite paprastoje atsegamoje torto formoje - apgaubkite ją folija, nes sviestas ir obuolių sultys gali prasisunkti truputį per kraštus.
  6. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 50-60 minučių. Svarbu, kad visas apkepas išsipūstų, neliktų vidurys įdubęs.
  7. Apkepą išverčiame ant lėkštės obuoliais į viršų. Man prie šio apkepo labai tiko nesaldintas natūralus jogurtas.

Skanaus!



Šaltinis: www.tavovaikas.lt




Prieš 4 metus: Ubagų kotletai
Prieš 5 metus: Avokadų ir tuno užtepas

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...