2021 m. vasario 4 d., ketvirtadienis

Ketaus puode kepta mielinė duona su razinomis ir cinamonu (be minkymo)

 


Aš, kaip ir dažniausiai, stipriai atsilieku su kulinarinėmis tendecijomis. Neminkoma mielinė duona, kepama ketaus puode, internete "prasinešė" jau prieš kelis metus. Populiarumu vėliau nenusileido tokia pat duona, tik praturtinta džiovintomis spanguolėmis ir graikiškais riešutais. Razinų ir cinamono versija man pasirodė skanesnė, tad jos ir ėmiausi. 
OMG! Kur aš buvau anksčiau?! Man patiko be galo be krašto. Gal dėl to, kad lietuviškoji duona su džiovintais vaisiais, užtepta sviestu man atstoja prašmatniausią tortą. Tad ir šį duona atrado kelią į mano skrandį. Vidus minkštas, ne purus, kaip baltas pyragas, bet ir ne guminis. Plutelė traški, tačiau ne kieta. Saldumo duona turi tik tiek, kiek jos suteikia džiovinti vaisiai, nes tuos varganus 3 šaukštus cukraus per naktį supuotavo mielės. 
Tikrai bandysiu kepti šią duoną ir su spanguolėmis ir su "be nieko". Tinginio variantas ir labai skanus!


Taigi mums reikės (1 kepaliukui):
3 puodelių miltų (naudojau 550 D tipo)
1 puodelio razinų (pritrūkau, maišiau su dž.spanguolėmis)
1/2 AŠ sausų mielių
1 1/2 AŠ druskos (skaitydama receptą praleidau "1", tad įdėjau tik pusę šaukštelio)*
3 AŠ cinamono
1/2 AŠ malto imbiero
1/4 AŠ maltų gvazdikėlių (neturėjau, nedėjau)
3 VŠ rudo cukraus
1 1/2 puodelio vandens, kambario temperatūros

Paruošimas:
  1. Didesniame dubenyje sumaišome visus ingredientus, išskyrus vandenį.
  2. Pilame vandenį, išmaišome šaukštu, uždengiame rankšluosčiu ir paliekame 12-18 valandų (ne mažiau 12 val.!). Jei tešla pasirodys per skysta, įdedame papildomai miltų.
  3. Atėjus laikui kepti, atplėšiame nemažą lapą kepimo popieriaus, pabarstome miltais ir išverčiame tešlą iš dubens. Miltuotomis rankomis suformuojame apvalų kepaliuką, uždengiame švariu rankšluosčiu ir paliekame 30 min. pakilti. Manoji tešla labai gražiai suburbuliavo, bet tuo pačiu pasirodė skystoka ir į jokį kepaliuką nenorėjo formuotis, tad aš ją su kepimo popieriumi įleidau į apvalų dubenį ir uždengusi palikau pakilti.
  4. Kol duona kyla, jungiame orkaitę 230 laipsnių ir dedame į dar šaltą ketaus puodą su visu dangčiu. Orkaitei įkaitus dar paliekame puodą pasikaitinti bent 10 min. 
  5. Išimame ketaus puodą iš orkaitės, įleidžiame pakilusią duoną su visu kepimo popieriumi į puodą, aštriu peiliu įpjauname paviršių, uždengiame dangčiu ir šauname į orkaitę. 
  6. Kepame 30 minučių, tada nudengiame ir kepame dar 10 minučių. Jei duona neapskrunda per tą laiką, pridedame dar kelias minutes.
  7. Duonai iškepus, kepimo popieriau spagalba perkeliame duoną ant grotelių ir paliekame visiškai atvėsti.
Skanaus!

*druska reguliuoja mielių veiklą. Manoji tešla labai pakilo ir suburbuliavo (kas nėra blogai). 









Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...