2013 m. balandžio 3 d., trečiadienis

Žuvies kepsneliai/piršteliai


Antroji languotą prijuostę užsirišusi Kiaunė  kovo mėnesį paskelbė žuvies mėnesiu. Nesugebėjau suspėti į traukinį laiku (raudonuoju iš gėdos), bet pamačiau, kad man paliko galimybę jį pasivyti, už ką jaučiuosi labai dėkinga. Pas Kiaunę užmačiau mane labai sudominusį patiekalą - menkę su pomidorais ir čiobreliais. Prisipažinsiu, kad tikrai gaminau, bet kol kas įrašo nebus. Patiekalas potencialiai tikrai be galo skanus, labai lengvai ir greitai paruošiamas (o tai taip pat didelis privalumas), bet būtina sąlyga - gera žuvis. Aš naudojau šaldytą menkę ir finale vakarienei valgiau padažą (kuris buvo labai skanus ir tirkai puikiai tiktų prie žuvies) su bulvių koše, nes valgant žuvį buvo ajusmas toks, kad kramtau žuvies skonio kempinę ar žuvies skonio šlapią tualetinio popieriaus  guzą. Tai va... Bet tikrai gaminsiu dar kartą - kai nusipirksiu skanios tikros žuvies, nes receptas vertas pakartojimo. Todėl man įdomu, kur kauniečiai perka skanią žuvį?
Taip, dabar labiau į temą - apei žuvies racioną mūsų šeimoje. Valgome jos tikrai mažiau nei reikėtų ar norėtųsi (žuvies patiekalus mes tikrai mėgstame) - gal tik kartą per mėnesį. Tai matosi ir mano tinklaraštyje, žuvies receptų minimaliai, tik 3 procentai. Pavasariais mano organizmas pradeda tyliai sakyti mėsai - Ne! Todėl žuvies tam laikui mūsų meniu atsiranda  šiek tiek daugiau. Kadangi žuvį gaminu rečiau nei norėtųsi, mano įgūdžiai jos ruošime dažniausiai gana elementarūs - pabarstau prieskoniais, pavolioju džiūvėsiuose ir į keptuvę. O kai mama ant tokios žuvies uždeda didelį sluoksnį kepintų svogūnų su pomidorų padažu - pirštus apsilaižau bevalgydama. 

Šis patiekalas nesudėtingas ir skanus. Tiesa, aš gamindama per daug nesvėriau produktų, todėl mano skonio receptoriams pasirodė, kad kiek per daug bulvių. Bet bendras įvertinimas labai geras. Patiekus su padažu - gauname puikų užkandį. Pasiruošus iš anksto, vakarienei pagaminti prireiks labai mažai laiko.

Taigi, mums reikės:
400 g skustų bulvių
375 g baltų tvirtos mėsos žuvų filė be odos
100 ml pieno
druskos ir pipirų

3 smulkintų svogūnų laiškų
1 citrinos smulkiai tarkuota žievelė
2 VŠ pesto padažo (neturėjau ir nedėjau)

1/4 puodelio miltų

džiūvėsėlių
2-3 VŠ tarkuoto Džiugo sūrio
1 kiaušinio

Paruošimas:
  1. Išverdame bulves.
  2. Į keptuvę edame žuvį, užpilame pienu ir pagardiname druska bei pipirais. Kai jau beveik užverda, sumažiname ugnį, uždengiame ir kaitiname 5 minutes, kol žuvis pasidarys biri.
  3. Žuvį išimame ir sutriname šakute. Pieno neišpilame.
  4. Sutriname bulves ir sumaišome su žuvimi, svogūnų laiškais, citrnos žievele, pesto padažu ir 1 1/2 VŠ pieno, atlikusio nuo žuvies troškinimo.
  5. Pagardiname pagal skonį druska bei pipirais ir paliekame atvėsti.
  6. Iš atvėsusios masės formuojame kepsnelius arba pirštelius ir apibarstome miltais.
  7. Viename dubenėlyje išplakame kiaušinį, kitame sumaišome džiūvėsėlius su sūriu.
  8. Paplotėlius pamirkome kiaušinio plakinyje ir apvoliojame džiūvėsiuose.
  9. Kepame iki 190 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 20 minučių. Šalia galima išdėlioti pomidorų griežinėlius, bus puikus garnyras.
  10. Patiekant pirštelius kaip užkandį, labai tinka padažas - majonezas+jogurtas+pomidorų padažas+česnakas.
  11. Kepsnelius galima užšaldyti, ką aš su dalimi ir padariau. Tada tereikia keliomis minutėmis kepti ilgiau.
Skanaus!



Šaltinis: Knyga "Skanu ir nebrangu"

2 komentarai:

  1. O kokia gera mintis įdėti pesto! Aš vis ruošiu tokius žuvies kepsnelius (fish cake), bet labiau tradiciškai - vakarykštė bulvių košė + virta arba kepta žuvis (lašiša irgi tinka) + kiaušinis. Pakutinįkart dar dėjau garstyčių ir pakepintos šoninės - labai keistas šoninės ir lašišos derinys, bet visai skanu. Man šie kepsneliai patinka, nes sunaudoju jiems visus maisto likučius, kuriuos randu šaldytuve. O padažą ruošiu prie jų kitokį: majonezas, smulkiai kapoti kornišonai, petražolės, krapai ir truputis laimo sulčių.
    Bėgu įtrauksiu Tavo receptą į žuvies mėnesio apžvalgą:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tavieji kepsneliai irgi užskaityti būtų.:) Tokį padažiuką irgi esu dariusi, kaip Tu, bet visai apie jį pamiršau, ačiū, kad priminei :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...