2011 m. rugsėjo 13 d., antradienis

Švilpikai


Dalinuosi šiandienos vakariene. Tikrai puiki - vienbalsiai. Patiekalas paprastas, bet sulaukiau nuoširdžių komplimentų ir padėkos :) 
Taip jau sutapo, kad vakar nusprendžiau šiandienos vakarienei iškepti švilpikų ir šiandien ryte pas Iloną pamačiau jų receptą. Aš, dažniausiai, kai nusprendžiu kepti švilpikus, dieną prieš, virdama bulves/bulvių košę kaip garnyrą prie patiekalo, išverdu daugiau, taigi mano naudojama bulvių košė švilpikams būna kiek pagerinta - su pienu ir sviestu. Švilpikų gamyba gana paprasta, iki šiol nesinaudojau jokiais receptais, bet esu iš seniau užsisaugojusi Neringos receptą, kur pateiktas kiekių santykis man labai patiko, taigi jį ir užrašau.


Taigi, mums reikės:
Švilpikams:
1 kg virtų bulvių
1/4 virtų bulvių dalies miltų (aš dėjau daugiau, nes mano bulvės buvo su pienu ir sviestu)
1/2 AŠ druskos
1 didelio kiaušinio
saujelės smulkintų petražolių

Padažui:
500 ml grietinėlės ARBA pieno ir 1 VŠ miltų
didelio svogūno
šoninės (neturėjau, įpjausčiau virtos dešros)
~4 pievagrybių (naudojau rudmėses)
druskos, džiovinto česnako granulių, smulkintų krapų, pipirų

Paruošimas:
  1. Bulves išverdame, sugrūdame ar sumalame su mėsmale ir atvėsiname. Atvėsinti prieš tolesnį gaminimą būtina! 
  2. Bulvių košę suplojame lygiai dubenyje, padaliname į 4 dalis, vieną dalį išimame ir įpilame tiek pat miltų. Grąžiname atgal išimtą košę.
  3. Įmušame kiaušinį, pasūdome, suberiame petražoles ir užminkome tešlą.
  4. Pabarstome miltais stalviršį, iš tešlos suformuojame volelius, juos kiek suplojame ir supjaustome ~1 cm pločio gabalėliais.
  5. Išdėliojame švilpikus ant kepimo popieriumi ištiestos skardos, apšlakstome pora šaukštų aliejaus.
  6. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje kol gražiai parus (aš kepiau dvi skardas iš karto, tai man prireikė ~30 min.).
  7. Kol kepa švilpikai pasiruošiame padažą.
  8. Šoninę ir svogūną supjaustome smulkiai ir pakepiname. 
  9. Įdedame pjaustytus pievagrybius, šiek tiek pakepiname.
  10. Supilame grietinėlę, pakaitiname, kol truputį sutirštės. Jei naudojame pieną, prieš jį supilant, suberiame mieltus ir truputį pakepiname.
  11. Iškepusius švilpikus suberiame į karščiui atsparų indą, supilame ant jų padažą, išmaišome, kad visi švilpikai gautų padažo.
  12. Indą su švilpikais statome į dar karštą (išjungtą) orkaitę ir paliekame ~15 min., kad švilpikai prisigertų padažo ir suminkštėtų (kitaip - "sušustų"). Štai dėl ko padažo turi būti daaaug :) Ir kuo ilgiau šutiname orkaitėje, tuo jie skanesni. Manieji pasikaitino gal valandą, nes vienas valgytojas vėlavo grįžti iš darbo, tai buvo pasakiškai skanu.


Skanaus!

3 komentarai:

  1. Labai dailuciai :)Kokia grazi spalvyte ju !

    AtsakytiPanaikinti
  2. Bet jau nualpimas kaip skaniai atrodo....nooooriuuuu :) viskas pas visas prisižiūrėjau į juos užtektinai, reiks ir man šią savaitę kaip nors pasigaminti jų, nes žiauriai mėgstu ..

    AtsakytiPanaikinti
  3. O žinok ir buvo žiauriai skanūs :) Aš šiaip jau nesu jų fanatė, bet valgiau susižavėjusi :) Ir man skaniau kuo ilgiau pašutinti orkaitėje, tada būna minkštučiai.

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...