2010 m. lapkričio 30 d., antradienis

Naminė ruginė duona

Ką gi, šiandien namai vėl pakvipo duona. Tiek duonos tešlos minkymas, tiek laukimas, kada galėsiu paragauti savo iškeptos duonos man sukelia ypatingą jausmą, magišku pavadinti gal ir per skambu, bet arti to. Taigi, gavau ruginės duonelės raugo ir suskubau kepti. Po kvietinės duonos kepimo, tiksliau perkepimo apsidraudimui recepte nurodytą kepimo laiką ir temperatūrą mažinau, taigi duona gavosi ne sausa, drėgnoka ir man labai labai skani. Gal aš subjektyvi, bet tikrai skanu. Na o vakare ją ragavę svečiai irgi gyrė, aišku, kur jie dings negyrę, bet vis tiek :) Kepiau iš pusės normos.


Taigi, mums reikės (visa norma):

1 kg ruginių miltų (aš naudojau pilno grūdo),
100 g selenų
kmynų pagal skonį
100 g 4 arba 3 grūdų dribsnių
1 VŠ druskos
180 g cukraus
1 litras šilto virinto vandens
saulėgrąžų pagal skonį
raugas


Paruošimas:
  1. Raugą duonelei prieš maišant tešlą laikome kambario temperatūroje 24 val.
  2. Visus produktus sudėti tokia tvarka kaip išvardinta. 
  3. Minkyti tešlą (ji bus daugiau košės, nei tešlos konsistencijos) 15-20 minučių.
  4. Paliekame tešlą pakilti ne mažiau 10 val.
  5. Atidedame raugo kitam kartui, maždaug 3 VŠ.
  6. Kepimo formą ištepti aliejumi, sudėti tešlą į formą.Aš naudojau silikoninę kekso formą, taigi nieko tepti nebereikėjo.
  7. Kepame 30 minučių iki 220 laipnsių įkaitintoje orkaitėje (taip susiformuoja duonos pluta). 
  8. Sumažiname temperatūrą iki 150 laipsnių ir kepame 75 minutes. 
  9. Iškepusią duoną išimame iš orkaitės, patepame vandeniu (galima saldžiu vandeniu), kad pluta suminkštėtų, uždengiame rankšluosčiu ir paliekame valandai atvėsti. 
  10. Kitam kartui atidėtą raugą laikome šaldytuve uždengus servetėle (kad raugas kvėpuotų).
P.S. Jei neturite galimybės gauti raugo, galite pabandyti jį pasigaminti, kaip papasakota čia. Aš galiu pasidalinti savo raugu :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...