2012 m. vasario 17 d., penktadienis

Pilno grūdo duona (kepta duonkepėje)


Nuo tada, kai atradau šią baltą duoną kepamą duonkepėje, tik ją ir kepu kelis kartus per savaitę. Bet štai, vėl prabudo manyje eksperimentatorė, taigi nusprendžiau išbandyti naują receptą, o gal atrasim naują favoritę. Favoritė nesikeičia, bet atradimas tikrai puikus. Gaila, kad tik man. Nes dar iš pat ryto atėjo mano brangusis ir sako: "Nekepk šitos duonos daugiau, gerai?"... Na galvoju, paragausiu ir aš. Valgau pirmąją riekelę - skanu, antrąją - labai labai skanu! Taigi, va jums ir skirtingi skoniai. Maniškiui nepatiko prieskonis, primenantis ruginius miltus, mat jis nemėgsta ruginės duonos. Man ji tikrai, puiki - tinkanti ir sumuštiniams, ir užsitepti slyvų džemo prie arbatos.
Tiesa, šiai duonelei nepasisekė, nes duonkepėje išbuvo gerokai po iškepimo, o kadangi mano duonkepė  palaiko kepinį šiltą, tai ji po truputį džiūvo joje. O kai išėmiau (viduryje nakties), palikau ją vėsti iki ryto, taigi dar šiek tiek padžiūvo. Šito pasekmes pajutau gal antrą-trečią dieną - duona pasidarė sausoka. Bet pirmą dieną ji buvo nuostabi. Taigi, tinkamai apskaičiavus duonos kepimo pabaigos ir ėjimo miegoti laiką, ji turėtų būti tikrai puiki kelias dienas.

Taigi, mums reikės (500 g kepaliukui):
185 ml šilto vandens
1 1/3 VŠ aliejaus
2/3 AŠ druskos
1 1/3 VŠ medaus ARBA cukraus
300 g pilno grūdo kvietinių miltų
2/3 AŠ sausų mielių

Galimi priedai:
Razinų duona:
40 ml (1/6 puodelio) sviesto
80 ml (1/3 puodelio) razinų
3 AŠ cinamono

Kaimiška duona:
15 g moliūgo sėklų
15 g saulėgražų sėklų
15 g sezamo sėklų

Paruošimas:
  1. Pagal duonkepės reikalavimus sudedame produktus į duonkepės kibirėlį.
  2. Kepame nustatę atitinkamą svorį, norimą apskrudimo laipsnį Pilno grūdo duonos programa.
Skanaus!

P.S. Duona šį kartą sukrito. Priežastis, kodėl taip galėjo nutikti jau esu rašiusi čia.

Šaltinis: Duonkepės receptų knygelė

2 komentarai:

  1. Vilmut, gal jau Tu nenorėk, kad duonelė be jokių E kepta išliktų savaitę šviežia...
    Kaip čia susirimavo :) chi chi chi . O jei rimtai - skaniausia ir yra pirmą - antrą dieną.
    Aš kai iškepu, apdengiu lininiu rankšluosčiu, kad vėsdama nedžiūtų.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tiesa, tiesa :) Nors va ta, kur paminėjau kaip mūsų favoritę tai skani būna tol kol suvalgom ir tris ir keturias dienas :)
      O dėl rankšluosčio tai ačiū, bandysiu. Aš kai ruginę su raugu kepu, taip darau, o va kvietinės sumuštinių nebandžiau taip užkloti, reikės išbandyti :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...