2010 m. rugpjūčio 23 d., pirmadienis

Varškės spurgytės



Užsipirkau vaškės ir pasileidau ieškoti, ką gi skanaus galėčiau iš jos pagaminti. Aptikau spurgų receptą ir nieko nelaukusi ėmiausi darbo, nes labai jų užsimanau. Spurgytės gavosi nuostabiai skanios – minkštos, su traškia plutele, na pasaka ir peilis dietoms! Beje, autorė perspėjo, kad procese reikia griežtai laikytis kiekių bei nurodytos eigos! Aš dariau iš didesnio kiekio, nei nurodyta originaliame recepte, bet pateikiu originalau recepto kiekius.


Taigi mums reikės:

180 g varškės  (naudojau "šlapią", kvadratiniuose pakeliuose)
1 didelio kiaušinio
110 g miltų
50 g (3 VŠ) cukraus
žiupsnio druskos
15 g vanilinio cukraus
3 g  (1 AŠ, nubraukto) sodos
5 g acto (sodai gesinti)*
aliejaus virimui


Paruošimas: 

  1. Kiaušinį, cukrų, druską ir vanilinį cukrų išplakame mikseriu. 
  2. Sudedame varškę, išplakame mikseriu. 
  3. Pasiruošiame reikiamą miltų kiekį. 
  4. Nugesiname sodą actu, pilame į tešlą ir išmaišome. 
  5. Beriame miltus ir gerai išplakame mikseriu. 
  6. Paliekame tešlą pastovėti apie 20 min., kad išbrinktų miltai. 
  7. Įkaitiname puode aliejų (mano elektrinės viryklės 8 iš 14 kaitinimo lygis), rankas pasitepame aliejumi arba sušlapiname, kad neliptų tešla, ir formuojame graikiško riešuto dydžio spurgytes. 
  8. Verdame aliejuje, kol gražiai paruduoja. Spurgytės pačios vartosi aliejuje, ir apkepa iš visų pusių. 
  9. Kad spurgos neprisigertų aliejaus, įmetame į jį žalios bulvės skiltelę. Kai skiltelė iškepa, metam naują.** 
  10. Atvėsusias spurgytes pabarstome cukraus pudra. 
Skanaus!
Šaltinis: AJ receptai


* Papildyta (2017-02-27): kadangi jau turiu šiokią tokią patirtį kepdama, sodos nebenugesinu prieš dėdama ją į tešlą. Ją nugesina tešloje esantys rūgštūs pieno produktai, dėl to ir iškyla tešla.
** Ne viename recepte esu mačiusi, kad tam, jog spurgos neprisigertų aliejaus, į tešlą reikia įpilti šaukštą stipraus alkoholio (degtinės ar brendžio), o bulvė atlieka spurgų apsaugos nuo apdegimo funkciją. Dar kitur radau labai įdomų pastebėjimą, kad tas spurgytės formavimas tarp delnų, suformuoja plutelę ir taip apsaugo spurgas nuo permirkimo aliejumi. Šita versija aš tikiu, nes nors ir nepyliau degtinės į tešlą, bet spurgos aliejaus tikrai neprisigėrė. Spurgos gali prisigerti aliejaus dar ir tada, jei sumetame jas į nepakankamai įkaitusį aliejų - tai čia kaip testuotoja labai praverčia bulvės skiltelė.

3 komentarai:

  1. Vertinimas vidutiniskas, as megstu su daugiau varskes, bet dariau maziuliukes mazuliukes, tai turbut ta forma ir pacia pakerejo, dar kepsiu :P Mano princesiai patiko ;) Maziukui sunku atkast buvo, nera jos tokios minkstos, toji pluta gaunas tokia lyg gumine :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. O aš jau kepiau ne kartą, man jos labai labai :) Gal kad skanesnių dar neatradau :) Plutelė lyg ir ne guminė man gavosi....

    AtsakytiPanaikinti
  3. As irgi pabandziau, ir man sis receptas labai patiko. Spurgos minkstos, skanios, su traskia plutele ir ne gumines, ne sausos:)

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...