2011 m. spalio 10 d., pirmadienis

Prancūziškas obuolių pyragas



Kadangi jau sulaukiau svečių, tai pasinaudojau proga iškepti obuolių pyragą, vis ne vienai valgyti. Ir ką jūs sau galvojat? Po vakarienės man jau nebetilpo pyragas, tai tik vieną mažulytį gabalytį paragavau, na o kitai dienai nebaisiai ir liko... Taigi pyragas susilaukė ne tik komplimentų, bet ir visokeriopo pasisekimo. Nuo savęs galiu pridėti, kad pyragas tikrai labai skanus - šultingas, minkštas, kvapnus ir labai labai gardus. Dėl obuolių gausos jis liko drėgnas ir kitą dieną, tik reikėtų jį uždengti kuom nors, kad viršus neapdžiūtų (maišelis nelabai tinka, nes pyrago viršus labai drėgnas, gali prilipti). Taigi, nesvarbu, kad valgyčiau viena, bet dar kartą kepti tikrai verta! Beja, labai greitai ir nesudėtingai pagaminamas, už tai irgi pliusas.

Taigi, mums reikės:
200 g cukraus
1 AŠ vanilinio cukraus
3 kiaušinių
4 VŠ romo ar konjako
150 g sviesto
160 g miltų
1 AŠ kepimo miltelių
žiupsnio druskos
4 didelių rūgščių obuolių

Paruošimas:

  1. Išlydome sviestą ir paliekame atvėsti.
  2. Miltus persijojame ir sumaišome su kepimo  milteliais.
  3. Kiaušinius išplakame su cukrumi, vaniliniu cukrumi ir druska.
  4. Pabaigoje plakimo supilame romą ar konjaką ir gerai išplakame.
  5. Pusę miltų ir pusę sviesto supilame į kiaušinių plakinį ir atsargiai išmaišome (ranka, ne mikseriu!).
  6. Supilame likusius miltus ir sviestą ir vėl atsargiai išmaišome.
  7. Nuluptus obuolius stambiai supjaustome. Originale rašo, kad reikia supjaustyti 3 cm dydžio gabalėliais. Man pasirodė kiek didoki, tai aš pjausčiau gal 1-1,5 cm kubeliais. Bet galima ir didesniais.
  8. Pjaustytus obuolius atsargiai įmaišome į tešlą. Tik kol obuoliai apsivels tešla.
  9. Pilame į ~23 cm skersmens kepimo formą nuimamais šonais, pateptą sviestu ir pabarstytą miltais. Aš kepiau silikoninėje 26 cm skersmens kepimo formoje, todėl mano pyragas toks normaliai plonas :) Ir išimti, tokiu atveju reikia tik atšalusį.
  10. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 45-60 min. Laikas priklauso nuo kepimo formos ir pyrago storio. Naudojamės patikimu pagaliuko metodu - kai jis sausas ir neapsivėlęs tešla - pyragas iškepė.


Skanaus!





Papildyta (2011 12 01):
Vežiausi šį pyragą į svečius. Nors ten buvo du tortai, bet manasis pyragas baigėsi pirmas. Ir gavo vieną labai iškalbingą komplimentą: "Tai pats skaniausias obuolių pyragas, kokį esu ragavusi.". Vat.
Papildyta (2019-05-05): Tokį patį, arba bent jau labai panašų, radau čia ir dabar norisi išsikepti jį storesnį.

Šaltinis: Mano virtuvės užrašai

54 komentarai:

  1. Nu va kaip gerai atrodo, as irg kepsiu prancuzu obuoliu pyraga ;)

    AtsakytiPanaikinti
  2. O jį tikrai verta iškepti ir "suragauti" ;)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Valio, kaip faina, kad patiko! :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Labai ačiū Jums už receptą :) Pyragas gavosi tobulas ! Toks kokio ir norisi . Tik truputi pakeičiau naudodama Vana Talin likeri, bet skonis nuo to manau tikrai neblogesnis . Labai SKANU !

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ieva, labai džiaugiuosi, kad patiko! Jei atvirai, šis pyragas yr aman pats skaniausias obuolių pyragas :) Smagu, kad kažkam taip pat jis toks skanus :) Ir ačiū, kad pasidalinote - man labai gera, kai naudos iš šio tinklaraščio gaunu ne tik aš :)

      Panaikinti
  5. Labai ačiū Jums!!! Puikus receptas! Užvakar kepiau iš vienos normos, šiandien kepu iš dvigubos :) NUOSTABUS !

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Džiaugiuosi, kad patiko! :) Šis obuolių pyragas kol kas taip pat man skaniausias ir mano mėgstamiausias :)

      Panaikinti
  6. Nuostabus pyragas, tinkantis vežtis tiek į ilgą kelionę, tiek į svečius, tiek valgymui namuose :) Ačiū, Jums už tokį gerą obuolių pyrago receptą.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, jis universalus ir svarbiausia skanus! :) O nusivežus į svečius - populiarumas garantuotas :) Smagu, kad ir Jūs atradote šį puikų obuolių pyragą :) Ir ačiū, kad dalinatės įspūdžiais, man smagu žinoti, kad ne man vienai naudingas šis tinklaraštis :)

      Panaikinti
  7. Kodėl pyragas nuotraukoje toks gražiai geltonas? Sudėtyje lyg ir neparašyta dėti citrinos ar apelsino žievelės... Hm... O gal vištų kiaušiniai super naminiai :)?

    AtsakytiPanaikinti
  8. Žinokit, šiandien gaminau pagal tris receptus iš jūsų blogo. Įdarytos cukinijos gavosi super, pomidorų padažas išvis patyliu :))), nebepirksim matyt daugiau, darysimės savo. :) Na, ir šis pyragas vis dar kepa, bet net neabejoju, kad bus super. :)) Labai gražios jūsų patiekalų nuotraukos ir geri receptai. Ačiū. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū, ačiū!!! Perskaičius tokį atsiliepimą gera nuotaika garantuota visai dienai, net kelioms :) labai džiaugiuosi, kad viskas pavyko.
      Tikiuosi, kad pyragas taip pat nenuvylė :)

      Panaikinti
  9. Aciu uz recepta! Vienintelis ingredientas, kuris liko praignoruotas, buvo alkoholis, nes jo jokiais kiekiais nevartojam nei mes, nei musu draugai. Bet del sito skonis tikrai nenukentejo, idejau vaniles esencijos ir gavos laabai laaabai skanus!!! O svarbiausia, labai lengvai pagaminamas!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Džiaugiuosi, akd patiko - šis pyragas, nepameluosiu, kol kas man pats pačiausias obuolių pyragų. O dėl romo, tai kaip taisyklė - karštyje alkoholis išgaruoja ir lieka tik jo paliktas aromatas, todėl jo tikrai enreikia bijoti :) Romas mano virtuvėje užima garbingą vietą, bet ne kaip alkoholinis gėrimas, o prieskonis :) Aš jo kvapą dievinu ir pilu į daugelį desertų (labai tinka ir varškės apkepe :).

      Panaikinti
  10. labai skanus pyragas

    AtsakytiPanaikinti
  11. Mėgstamiausias mano obuolių pyragas! :)

    AtsakytiPanaikinti
  12. Kepiau ir as,labai patiko,tik man per daug riebus,gal ka ne taip padariau,gal reikia daugiau miltu?prasau atsakykit,nes siaip labai skanus ir noriu ji kept ir kept,bet kaip gavosi,kad net is formos apacios istekejo sviestas.Dekoju is anksto:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kai perskaičiau komentaro pradžią, pagalvojau, kad riebumas - skonio reikalas, bet kai pabaigoje pamačiau, kad problema ne skonyje susimąsčiau... Pyragas tikrai ne dietinis - juk naudojama nemažai sviesto, bet kodėl jūsų pyragas jo neįsisavino - nežinau... Ar gerai pasvėrėte visus produktus? Ar orkaitė buvo įkaitusi, kai pyragą įdėjote kepti? Daugiau nieko protingesnio nesugalvoju, deja...

      Panaikinti
  13. Labai smagu,kad radote laiko parasyt,nezinau ir as,nesu konditerijoje naujoke,bet galiu pasakyt,kad kita diena nebesijuto to riebumo o kas del skonio tai jerguteliau,kiek esu kepusi,kiek vaisinta,bet tokio skonio ir aromato tikrai nesu ragavusi,aciu Jus ir Jusu receptai nuostabus,o del sviesto tai susitvarkysiu.Aciu:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū už tokius šiltus atsiliepimus :) Tikiuosi, kad atrasite, kaip šį pyragą paversti be preikaištų ir pasidalinsite su manimi :)

      Panaikinti
  14. Siandien as vel bandziau si pyraga kepti,kepiau is pusantros normos,kepiau 26 cm formoje ir pavyko!!!!!!! :) Aciu Jums uz puiku recepta ir nuostabu pyraga.Kazka ne taip praeita karta buvau padariusi:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Valio! Aš vis sukau galvą, kas galėjo būti priežastimi ankstesnės nesėkmės. Super, kad šį kartą viskas pavyko puikiai!

      Panaikinti
  15. Labai skanus, pavyko!!! Ačiū!!!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O jums ačiū, kad pasidalinote ir mane pamaloninote :) man visada labai gera, kai mano išbandyti receptai patinka ir kitiems :)

      Panaikinti
  16. puikus receptas.kepiau si pyraga ne karta.tik noriu pasiulyti:nepagailekite cinamono!!!jis puikiai dera su obuolias.:)

    AtsakytiPanaikinti
  17. Aciu:) labai skanus obuoliu pyragas

    AtsakytiPanaikinti
  18. Labai skanus pyragas gavosi, greitai sukirtom dviese. :) Naudojau romo esenciją, tas kvapas nuostabus. :))

    AtsakytiPanaikinti
  19. Atsakymai
    1. Tiesiog puikus! Pries tai išbandžiau is pragaro virtuves blogo, bet sis man dar patiko labiau.. Aciu už nuostabu ir paprasta recepta!

      Panaikinti
    2. Ačiū, Kristina, už atsiliepimą! Man šis obuolių pyragas taip pat vienas iš skaniausių. :)

      Panaikinti
  20. Be reikalo isgirtas pyragas. Visiskai nepatio. Cukraus dejau maziau, bet vistiek be galo saldus

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Audrone, saldumas yra labai subjektyvus reikalas. Kaip ir skonis. Panašu, kad šis pyragas ne jums :) Gaila, žinoma.

      Panaikinti
  21. Šis pyragas yra tiesiog nuostabus, ir paprastas, ir greitai pagaminamas! Receptą atradau Jūsų bloge prieš metus ir jau nesuskaičiuosiu,kiek kartų jį kepiau, visada puikiai pavyksta. Tai pagaliau prisiruošiau komentarą parašyti:) Cukraus dedu mažiau, gal kartais daugiau obuolių, paskutinį kartą kepiau su viso grūdo miltais, vistiek buvo labai skanus! Pyragus labai mėgstu kepti, bet visi kiti obuolių pyragai, net ir įmantresni, kiek esu išbandžius, nusileidžia savo skoniu šiam, kol kas šis receptas yra be jokių abejonių mūsų mėgiamiausias:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū! Visi atsiliepimai džiugina, bet teigiami, nėra čia ko slėpti, ypač :) Taip, šis pyragas yra ir mano favoritas, nors senokai jį jau bekepiau... Džiaugiuosi, kad mano atradimai pasitarnauja ir kitiems :)

      Panaikinti
  22. Skaniausias obuoliu pyragas> Aciu Jums. Cukraus dedu 100g-per akis:)

    AtsakytiPanaikinti
  23. Nežinau jau kelintą kartą kepų šį pyragą per pastarąsias dvi savaites :) ir šiandien jį iškepiau savo seneliams. Jis to bu las!!! Ačiū!

    AtsakytiPanaikinti
  24. su komentarais įtikinot...einu kepti ir aš,nes turiu daug obuolių.

    AtsakytiPanaikinti
  25. Labai tikiuosi, kad lūkesčiai pasitvirtins :)

    AtsakytiPanaikinti
  26. Sveiki, pyragas nuostabus! Kepu jau kokie 6 metai ��
    Klausimas: jeigu dėčiau ryžių miltus?
    Dėkoju ��

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveiki! Taip, jis tikrai vienas nuostabiausių! O dėl ryžių miltų atsakyti, deja, nieko negaliu. Pati su jais visiškia nieko nesu bandžiusi, tad neturiu patirties.

      Panaikinti
  27. Skaniausias pyragas koki esu valgius tikrai super 👌 tik kad bandziau dviguba porcija kepti tai nesigavo

    AtsakytiPanaikinti
  28. Pakartojimas! Vėl ir vėl ��. Nenusibostantis pyragas ��. Ir man kažkada nesigavo iš dvigubos porcijos ��. Nesvarbu. Kepu iš vienos �� Dėkoju jums ��

    AtsakytiPanaikinti
  29. Ir vėl kepu ��. Per šešerius metus neradau skanesnio obuolių pyrago ��. Ir kepsiu jį toliau. Ir žinau, kur receptą gaut ��.

    AtsakytiPanaikinti
  30. Pyragas tikrai nuostabus tik man nesigauna dviguba porcija o gal ir neturi gautis

    AtsakytiPanaikinti
  31. Neiskyla, vienguba porcija tobulai gaunasi o dviguba nesigauna na jau dabar gaunasi dedu daugiau kepimo miltelių o pyragas tai tobulas

    AtsakytiPanaikinti
  32. Labai skanus gavosi, tik obuolių dėjau dvigubai daugiau ir cukraus dvigubai mažiau, dėjau cinamono ant obuolių prieš įmaišamt į tešlą, nes cinamoknas obuolio draugas :). konjakas irgi tiko, subtilaus skonio.

    AtsakytiPanaikinti
  33. Pyragas yra dieviško skonio! Komentarai mane įtikino pabandyti iškepti, ir tikrai nenusivyliau. Tiesą sakant,neįsivaizdavau, jog obuolių pyragas gali būti toks gardus! Jau tokį negėda ir į svečius neštis. Išsisaugau receptą!

    AtsakytiPanaikinti
  34. Negaliu nepagirti šio pyrago. Išbandžius šį pyragą šeima daugiau jokio nebepripažįsta ir prašo tik jo. Valgome karštą su vaniliniais ledais arba atvėsusį prie arbatos puodelio :)

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...