2012 m. lapkričio 27 d., antradienis

Pyragas "Germanas"


Šis pyragas turi daug pavadinimų: Germanas, Hermanas, Vatikano duona. Kepiau aš šį pyragą kažkada, kai dar buvau studente. Ir netikėtai jis vėl pas mane atkeliavo. Aš labai retai kepu/gaminu tą patį saldėsį daugiau nei vieną kartą, nebent jis jau būna labai labai skanus ir vertas to. Šį kepiau jau bent 4 kartus. Ir dar kepsiu. Man jis beprotiškai skanus. Ypatingai skanus su džiovintais vaisiais ir riešutais. Bet mano vyras tokių pyragų nevalgo, taigi, kepu su šokolado gabaliukais. Arba be nieko.

Taigi, mums reikės:
1 puodelio raugo*

I užmaišymui:
1 puodelio miltų
1 puodelio pieno
1 piodelio cukraus

II užmaišymui:
1 puodelio miltų
1 puodelio pieno
1 puodelio cukraus

III užmaišymui:
3 kiaušinių
1 puodelio aliejaus (bandžiau kartą ir su sviestu - mums buvo skaniau)
2 puodelių miltų
2 AŠ vanilinio cukraus
2 AŠ kepimo miltelių
žiupsnelio druskos
džiovintų uogų (razinų, spanguolių, vyšnių, slyvų), riešutų, šokolado, aguonų. Manau, kad puikiai tiktų ir obuoliai ar kiti švieži vaisiai.
Kartą dėjau kakavos. Kiek dėjau kakavos, tiek atitinkamai sumažinau miltų kiekį


*ruošiant savo raugą reikia sumaišyti:

1 puodelį miltų
1 puodelį pieno
1 puodelį cukraus


Puodelis =236 ml

Gaminant šį pyragą nereikėtų naudoti metalinių įrankų ar indų.

Paruošimas:
Jei neturime raugo, raugui skirtus produktus sumaišome ir paliekame kambario temperatūroje - šiltai. 

1-2-3-4 dienos: raugą pamaišome 1 kartą per dieną mediniu šaukštu. Naujai gaminamo raugo pirmą dieną nemaišome.
5 diena: pamaitiname raugą I užmaišymui skirtais produktais. Gerai išmaišome ir paliekame šiltai.
6-7-8-9 dienos: raugą pamaišome 1 kartą per dieną mediniu šaukštu.
10 diena: 

  1. Pamaitiname raugą II užmaišymui skirtais produktais. Gerai išmaišome Atskiriame po vieną puodelį tešlos, kaip raugą kitiems kepimams. Vieną pasiliekame sau, kitą padovanojame draugui.
  2. Atskirame inde mikseriu išplakame III užmaišymui skirtus produktus.
  3. Sumaišome likusį raugą su pasiruoštu plakiniu, įmaišome norimus priedus.
  4. Pilame pasiruoštą tešlą į sviestu pateptą kepimo formą.
  5. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 40-50 minučių.

Skanaus!


P.S. Mano vyro mama, kai padovanojau jai vieną "vaiką", šį pyragą kepa jau trečias mėnuo. Kepa kas 7 dienas, t.y. neišlaukusi viso periodo. Ir jis vis tiek labai skanus būna.

20 komentarų:

  1. Tai bent proceso rimtumas! Kaip duonai su raugu :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aha :) Ir tas raugas suteikia labai gerą skonį, bent jau mano šeimynai, jis laaabai patinka. Bet tokį susižavėjimą jis sukelia ne visiems. :)

      Panaikinti
  2. Oho, koks gražuolis! Turiu įtarimą, kad beprotiškai skanus:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū! :) Mums jis tikrai be proto skanus! :) Laukiu nesulaukiu rytojaus, kai galėsiu jį išsikepti :)

      Panaikinti
  3. o turiu klausima.Pirma karta kaip auginau ta rauga tai nebuvo nei kvapo jokio nei tokiu burbuliuku, o antra karta jauciasi labai astrus raugo kvapas ir pavirsius toks burbuliuotas, kazin tai normalu ar jis jau man prarugo.nzn ar kept :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. stipresnis raugo kvapas atsiranda kai šiek tiek perrūgsta. Bet tikrai neprarūgo :) galite drąsiai kepti. Tiesa, tas raugo poskonis pyrage irgi gali stipriau jaustis, bet jis man patikdavo, tai aš per daug dėl to nesisieločiau, nežinau kaip Jūs :)
      Kai dabar atšilo orai, tai raugas gali rūgti greičiau. Aš esu kepusi ir greičiau nei po 10 dienų. Ir kaip parašiau recepto apačioje, mano vyro mama kepė apskritai kas 7 dienas (būdavo tradicinis sekamdienio kepinys), niekada neišlaukdavo dešimt.

      Panaikinti
  4. O man kažkaip nerūgsta... Stovi ta tešla ir tiek, nei burbuliuoja, nei kyla. Jau kartą kepiau, gavosi visai skanus, bet nepanašu į Hermaną, kurį prisimenu :(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jei nerūgsta, vadinasi kažkas ne taip, dėl to ir neprimena Germano, nes jam pagrindinį žavesį ir suteikia raugo skonis, bent jau man :)
      Kodėl nerūgsta - nežinau, nes man net kelis kartus jis yra ir pabėgęs iš indo... Gal per vėsu? Nes visa kita jei yra - pienas, cukrus, miltai - tai rūgimo procesas kaip ir turėtų vykti...

      Panaikinti
  5. O koks tikslas atiduoti ar tureti ta rauga, jei vienintelis skirtumas tarp raugo turejimo ir maisymo naujo raugo tas kad pirma diena naujo raugo nereikia maisyti...?

    AtsakytiPanaikinti
  6. jau 3 diena bet jokio rugimo nesimato pas mane :(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. hmmm, man sunku atsoėti kodėl taip... šiaip ruošiant raugus svarbu, kad nebūtų šalta ir pan., nes sustoja rūgimo procesas.
      Nors čia ir ne duona, bet vis tiek raugo ruošimo procesas panašus, tai esu nemažai skaičiusi, kad ne visada viskas pavyksta iš pirmo karto. Germano atveju, kai procese dalyvauja dar ir pienas su cukrumi, manau, kad nepavykti negali...pasirodo klydau

      Panaikinti
  7. na nera jau bute labai silta,bet ir nevesu,gal ir del to nera rugimo....na meginsiu tas dienas isbuti ir tada ziuresiu kaip toliau bus.....

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Teoriškai rūgimui reikia 22-25 laipsnių. Man, kepant duoną, raugas būna aktyvus ir prie 20 laipsnių.
      Kai kurie raugą laiko ten kur bute šilčiausiai - prie viryklės, nes nuolat maistas gaminamas, ar vonioje :)
      Aišku nesinorėtų tokios baigties, bet gali būti kad šį kartą raugas gali ir nepavykti. Laikau kumščius, kad pavyktų :)

      Panaikinti
  8. Sveiki, nerugo ir man pirma karta.Teko ispilti.Antra karta uzmaisiau rauga su naminiu pienu.Viskas vyksta kuo puikiausiai :).

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Labai ačiū už šį komentarą. Aš visada starterį iš ko nors gaudavau ir visą procesą tęsdavau su pirktiniu pienu, tad net nepagalvočiau, kad pradžioje būtinai reikia naminio. Velnias slypi smulkmenose :)

      Panaikinti
  9. Kažkada esu kepusi šitą pyragą, berods kokius 6 kartus iš eilės. Ką galiu pasakyti, kuo toliau, tuo brandesnis raugas, tuo skanesnis ir labiau korėtas pyragas gaunasi. Todėl apsimoka jį kepti kuo ilgiau. Mane savatiškas smalsumas buvo apėmęs. Galvoju vėl pradėti kepti. Man naujiena yra, kad galima dėti į jį visokių norimų ingrdientų. Anksčiau paprastą kepdavau. Būtinai reiks išbandyti!! :) Klausimas kepančioms: ar jūs dengiate indą, kuriame brandinate tešlą. Niekaip negaliu atsiminti, kaip anuomet aš dariau ;) Būsiu dėkinga už atsakymus

    AtsakytiPanaikinti
  10. Su šokoladu - prašmatniausias pyragas :)
    Aš raugą pridengdavau. Svarbu neuždaryti sandariai.

    AtsakytiPanaikinti
  11. jeigu neidesiu kepimo milteliu ar neiskils,juk cia raugas,tai kam tie milteliai?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Be kepimo miltelių nebandžiau. Bet turint omenyje, kad kepama iš karto po užmaišymo, visi burbuliukai beplakant bus susproginėję, tad tikėtina, kad purumo nebus.
      Kai kepama tik su raugu, užmaišyta tešla palaikoma, kad raugas suveiktų ir tešla pakiltų.

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...