2012 m. lapkričio 27 d., antradienis

Pyragas "Germanas"


Šis pyragas turi daug pavadinimų: Germanas, Hermanas, Vatikano duona. Kepiau aš šį pyragą kažkada, kai dar buvau studente. Ir netikėtai jis vėl pas mane atkeliavo. Aš labai retai kepu/gaminu tą patį saldėsį daugiau nei vieną kartą, nebent jis jau būna labai labai skanus ir vertas to. Šį kepiau jau bent 4 kartus. Ir dar kepsiu. Man jis beprotiškai skanus. Ypatingai skanus su džiovintais vaisiais ir riešutais. Bet mano vyras tokių pyragų nevalgo, taigi, kepu su šokolado gabaliukais. Arba be nieko.

Taigi, mums reikės:
1 puodelio raugo*

I užmaišymui:
1 puodelio miltų
1 puodelio pieno
1 piodelio cukraus

II užmaišymui:
1 puodelio miltų
1 puodelio pieno
1 puodelio cukraus

III užmaišymui:
3 kiaušinių
1 puodelio aliejaus (bandžiau kartą ir su sviestu - mums buvo skaniau)
2 puodelių miltų
2 AŠ vanilinio cukraus
2 AŠ kepimo miltelių
žiupsnelio druskos
džiovintų uogų (razinų, spanguolių, vyšnių, slyvų), riešutų, šokolado, aguonų. Manau, kad puikiai tiktų ir obuoliai ar kiti švieži vaisiai.
Kartą dėjau kakavos. Kiek dėjau kakavos, tiek atitinkamai sumažinau miltų kiekį


*ruošiant savo raugą reikia sumaišyti:

1 puodelį miltų
1 puodelį pieno
1 puodelį cukraus


Puodelis =236 ml

Gaminant šį pyragą nereikėtų naudoti metalinių įrankų ar indų.

Paruošimas:
Jei neturime raugo, raugui skirtus produktus sumaišome ir paliekame kambario temperatūroje - šiltai. 

1-2-3-4 dienos: raugą pamaišome 1 kartą per dieną mediniu šaukštu. Naujai gaminamo raugo pirmą dieną nemaišome.
5 diena: pamaitiname raugą I užmaišymui skirtais produktais. Gerai išmaišome ir paliekame šiltai.
6-7-8-9 dienos: raugą pamaišome 1 kartą per dieną mediniu šaukštu.
10 diena: 

  1. Pamaitiname raugą II užmaišymui skirtais produktais. Gerai išmaišome Atskiriame po vieną puodelį tešlos, kaip raugą kitiems kepimams. Vieną pasiliekame sau, kitą padovanojame draugui.
  2. Atskirame inde mikseriu išplakame III užmaišymui skirtus produktus.
  3. Sumaišome likusį raugą su pasiruoštu plakiniu, įmaišome norimus priedus.
  4. Pilame pasiruoštą tešlą į sviestu pateptą kepimo formą.
  5. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 40-50 minučių.

Skanaus!


P.S. Mano vyro mama, kai padovanojau jai vieną "vaiką", šį pyragą kepa jau trečias mėnuo. Kepa kas 7 dienas, t.y. neišlaukusi viso periodo. Ir jis vis tiek labai skanus būna.

48 komentarai:

  1. Tai bent proceso rimtumas! Kaip duonai su raugu :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aha :) Ir tas raugas suteikia labai gerą skonį, bent jau mano šeimynai, jis laaabai patinka. Bet tokį susižavėjimą jis sukelia ne visiems. :)

      Panaikinti
  2. Oho, koks gražuolis! Turiu įtarimą, kad beprotiškai skanus:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū! :) Mums jis tikrai be proto skanus! :) Laukiu nesulaukiu rytojaus, kai galėsiu jį išsikepti :)

      Panaikinti
  3. o turiu klausima.Pirma karta kaip auginau ta rauga tai nebuvo nei kvapo jokio nei tokiu burbuliuku, o antra karta jauciasi labai astrus raugo kvapas ir pavirsius toks burbuliuotas, kazin tai normalu ar jis jau man prarugo.nzn ar kept :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. stipresnis raugo kvapas atsiranda kai šiek tiek perrūgsta. Bet tikrai neprarūgo :) galite drąsiai kepti. Tiesa, tas raugo poskonis pyrage irgi gali stipriau jaustis, bet jis man patikdavo, tai aš per daug dėl to nesisieločiau, nežinau kaip Jūs :)
      Kai dabar atšilo orai, tai raugas gali rūgti greičiau. Aš esu kepusi ir greičiau nei po 10 dienų. Ir kaip parašiau recepto apačioje, mano vyro mama kepė apskritai kas 7 dienas (būdavo tradicinis sekamdienio kepinys), niekada neišlaukdavo dešimt.

      Panaikinti
  4. O man kažkaip nerūgsta... Stovi ta tešla ir tiek, nei burbuliuoja, nei kyla. Jau kartą kepiau, gavosi visai skanus, bet nepanašu į Hermaną, kurį prisimenu :(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jei nerūgsta, vadinasi kažkas ne taip, dėl to ir neprimena Germano, nes jam pagrindinį žavesį ir suteikia raugo skonis, bent jau man :)
      Kodėl nerūgsta - nežinau, nes man net kelis kartus jis yra ir pabėgęs iš indo... Gal per vėsu? Nes visa kita jei yra - pienas, cukrus, miltai - tai rūgimo procesas kaip ir turėtų vykti...

      Panaikinti
  5. O koks tikslas atiduoti ar tureti ta rauga, jei vienintelis skirtumas tarp raugo turejimo ir maisymo naujo raugo tas kad pirma diena naujo raugo nereikia maisyti...?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dalijimosi džiaugsmas? :)

      Panaikinti
    2. Nors komentaras senas, bet aš irgi nesuprantu , kokia prasmė pasilikti raugo, jei nuo to gaminimo procesas nesutrumpėja- jis lygiai toks pat, kaip ir neturint raugo?

      Panaikinti
    3. Savam gyvenime tiek Germaną, tiek duoną gaminau gavusi raugą. Tačiau šiaip esu skaičiusi ne kartą apie nesėkmingus bandymus raugą pasigaminti. Ne visais 100 proc. jie būna sėkmingi. Be to, šviežias ir brandus raugas skiriasi savo jėga ir savybėmis. Aš bent jau esu skaičiusi, kad senovėje kubilų, kuriuose maišydavo duonos tešlą šiukštu niekada neplaudavo, kad pasiliktų duonos raugo bakterijos. Matyt ne veltui visi taip stengiasi savo turimais raugais pasirūpinti, juos maitina, terliojasi, saugo per atostogas ir pan., nes senas ir šviežiai pagamintas raugas skiriasi.

      Panaikinti
  6. jau 3 diena bet jokio rugimo nesimato pas mane :(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. hmmm, man sunku atsoėti kodėl taip... šiaip ruošiant raugus svarbu, kad nebūtų šalta ir pan., nes sustoja rūgimo procesas.
      Nors čia ir ne duona, bet vis tiek raugo ruošimo procesas panašus, tai esu nemažai skaičiusi, kad ne visada viskas pavyksta iš pirmo karto. Germano atveju, kai procese dalyvauja dar ir pienas su cukrumi, manau, kad nepavykti negali...pasirodo klydau

      Panaikinti
  7. na nera jau bute labai silta,bet ir nevesu,gal ir del to nera rugimo....na meginsiu tas dienas isbuti ir tada ziuresiu kaip toliau bus.....

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Teoriškai rūgimui reikia 22-25 laipsnių. Man, kepant duoną, raugas būna aktyvus ir prie 20 laipsnių.
      Kai kurie raugą laiko ten kur bute šilčiausiai - prie viryklės, nes nuolat maistas gaminamas, ar vonioje :)
      Aišku nesinorėtų tokios baigties, bet gali būti kad šį kartą raugas gali ir nepavykti. Laikau kumščius, kad pavyktų :)

      Panaikinti
  8. Sveiki, nerugo ir man pirma karta.Teko ispilti.Antra karta uzmaisiau rauga su naminiu pienu.Viskas vyksta kuo puikiausiai :).

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Labai ačiū už šį komentarą. Aš visada starterį iš ko nors gaudavau ir visą procesą tęsdavau su pirktiniu pienu, tad net nepagalvočiau, kad pradžioje būtinai reikia naminio. Velnias slypi smulkmenose :)

      Panaikinti
  9. Kažkada esu kepusi šitą pyragą, berods kokius 6 kartus iš eilės. Ką galiu pasakyti, kuo toliau, tuo brandesnis raugas, tuo skanesnis ir labiau korėtas pyragas gaunasi. Todėl apsimoka jį kepti kuo ilgiau. Mane savatiškas smalsumas buvo apėmęs. Galvoju vėl pradėti kepti. Man naujiena yra, kad galima dėti į jį visokių norimų ingrdientų. Anksčiau paprastą kepdavau. Būtinai reiks išbandyti!! :) Klausimas kepančioms: ar jūs dengiate indą, kuriame brandinate tešlą. Niekaip negaliu atsiminti, kaip anuomet aš dariau ;) Būsiu dėkinga už atsakymus

    AtsakytiPanaikinti
  10. Su šokoladu - prašmatniausias pyragas :)
    Aš raugą pridengdavau. Svarbu neuždaryti sandariai.

    AtsakytiPanaikinti
  11. jeigu neidesiu kepimo milteliu ar neiskils,juk cia raugas,tai kam tie milteliai?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Be kepimo miltelių nebandžiau. Bet turint omenyje, kad kepama iš karto po užmaišymo, visi burbuliukai beplakant bus susproginėję, tad tikėtina, kad purumo nebus.
      Kai kepama tik su raugu, užmaišyta tešla palaikoma, kad raugas suveiktų ir tešla pakiltų.

      Panaikinti
  12. Sveiki. Ruošiuosi kepti skanųjį pyragą (kažkada kepiau su dovanotu raugu, bet raugo jau neturiu...darysiu), bet iškilo klausimas: kur dėti raugą tarp kepimų(nes, pvz. kitą kartą kepsiu ne po savaitės, o po mėnesio)? Vieni rašo, kad reikia laikyti šaldytuve, bet radau informacijos, kad galima jį palikti tiesiog virtuvėje. Tai kaip elgtis?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš dėčiau į šaldytuvą. Pati kai turėjau šio raugo, pertraukų ilgų nedarydavau, bet čia turėtų būti panašiai kaip su duonos raugu, natūralaus jogurto gamyba, galiausiai su mieline tešla - juos padėjus į šaldytuvą rūgimo procesai stipriai sulėtėja, nes bakterijos eina miegot žiemos miego - procesai vysksta daug lėčiau. Bet vyksta, turėkite tai omenyje. Negarantuočiau, kad raugas išstovės mėnesį, bet kad tikrai geresnis variantas, nei palikti kambario temperatūroje - tai faktas.

      Panaikinti
    2. Jei visgi bandysit laikyti raugą ilgiau, pasidalinkit įspūdžiais! Man įdomu, ar pasiteisintų toks metodas.

      Panaikinti
  13. Ačiū, Vilma!Jo, duoną jau 6 metus (kiekvieną mielą savaitę)kepu, tai raugą laikau šaldytuve. Bandysiu tą patį daryti ir su šiuo nerealaus skanumo pyrago raugu. Dėkui

    AtsakytiPanaikinti
  14. O man iskilo toks klausimas, tai kai kepi pirmą kartą uzmaisai raugą ir kepi pyragą reikia atidėti puodelį kitam kartui raugo taip? O tai tą atidėta raugą vėl reikia maišyti, maitinti ir laukti 10 dienų? Gerai supratau? :) Ar tiesiog uzmaisai pyrago ingridientus ir idedi tą rauga atidėta ir pvz laikyta šaldytuve kelias dienas? ( Aš taip su duona darau )

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, teoriškai tai kiekvieno savaitgalio pyragas :) čia man jo pagrindinis trūkumas, nes net ir geriausi dalykai nusibosta, jei būna per dažnai. Nebandžiau su šaldytuvu, bet pati bandyčiau, jei dabar turėčiau šito raugo. Jei pavyks - labai laukčiau įspūdžių ir atsiliepimų :)

      Panaikinti
  15. Autorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti
  16. Su šventėm! šiandien buvo big day - prieš dešimt dienų užraugiau hermaną. Pradėjau nuo nulio,tiksliau nuo pieno,cukraus ir miltų:)) Po keturių dienų visiško nerūgimo įdėjau mielių, ir čia ledai pajudėjo. Gal ir sukčiavimas, bet kitaip būt šnipštas gavęsis (prieš tai vargau su įvairiausiais duonos raugais, kurie taip ir nesurūgo tinkamai, nes pas mane namuose per šalta, net kaimiškas pienas nelabai noriai rūgsta). Taigi šiandien kepiau šī pyragą: rezultatas- skanu, nors niekad neragavus tikrojo hermano, bet manau kad reikės dar keleto rauginimo ciklų, kad pyragas pasidarytų sodrus, o raugas vertas pasidalinimo;)
    ir beje, kepiau be kiaušinių, vietoj to naudojau kiaušinių pakaitalą (ten pagribdas tapiokis krakmolas)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Super! Aš jo jau taip pat pasiilgusi, bet aplink niekas nekepa, o dar toookia daugybė nebandytų receptų, kad neprisiruošiu pažaisti su raugu. :) Aš paprastai, kai reikia šilumos, nešu raugus į vonią :) pas mus ten šilčiausia patalpa. Arba, kai darau jogurtą, kuriam taip pat reikia šilumos, įkaitinu orkaitę iki kokių 50 laipsnių ar mažiau, išjungiu orkaitę, kišu jogurto indą, uždarau ir palieku uždarytoje orkaitėje.

      Panaikinti
  17. Grįžtu pasipasakot:))) Su gruodžio mėnesio raugu daugiau nebežaidžiau. Vis tik ne tos mielės rauge dominavo. O va dabar gavau raugo duonai ir iš jo pagreitintu variantu (per 4 dienas) iškepiau hermaną. Nepaisant to, skonis fantastinis. dydis įspūdingas, nei kiaušinių nei kepimo miltelių nereikėjo:)) O skonyje labiausiai patiko,tai kad nuo ruginio raugo liko duonos poskonis. Plius kvietiniai miltai viso grūdo. Tai pyragas gaunasi tamsus, sunkus ir labai drėgnas. Dabar rauginu toliau. Kaune galėčiau pasidalint vaiku (jeigu netyčia nesugadinsiu), tik pas mane bus ruginis/rupus kvietinis, nes dedu dar ir ruginių miltų, kad išliktų tas patikęs duonos poskonis:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Vaje, noriu išbandyti! Man naminė duona su sviestuku ir tortą atstoti gali, tai jaučiu, kad čia kažkas tokio! :)

      Panaikinti
  18. Įrašau į ketinančių įsivaikinti eilę:)) Manau, kad kitą arba dar kitą savaitę (jei nenutiks nieko), galima bus tartis ;)

    AtsakytiPanaikinti
  19. Super! jei nesunku, kai ateis mano eilė, brūštelkit el.paštu shirshiulizdas@gmail.com, kad nepramiegočiau, nes būna ir neužeinu į blogą :)

    AtsakytiPanaikinti
  20. Sveiki. Kiek zinau yra labai svarbu kokius miltus ir piena naudojama kad raugas gerai kiltu. Gal patarsite kokius tiksliai miltus naudojot su pienu? Bandziau viena karta raugti ir visai nieko nesigavo. Aciu!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveiki, pyragams nuo seno naudoju Ekstra miltus, o pienas namuose visada "Dvaro" :)

      Panaikinti
    2. Patikslinu: ne mieliniams pyragams - ekstra miltai (405D tipo), o mieliniams - 550 C arba D.

      Panaikinti
  21. Sveiki visi. Šį skanėstą kepdavo mano mama. Raugą augindavo trilitriniame stiklainyje. Tik kepdavom be jokių priedų. Vis svajojau apie šį vaikystėje mėgstamą pyragą. Galvojau, iš kur gauti ,,vaiką''. Ir atradau jūsų receptą! Šiandien pirma dienelė raugo pagaminimo. Dabar auginsiu šį ,, vaikelį''😊

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sėkmės! Pasidalinkit rezultatais!!! Aš vis neprisiruošiu užsiimti vėl :)

      Panaikinti
    2. Sugrįžau pasidalinti reultatais. Iš pradžių teša nenorėjo kilti. Bet po anro pamaitinimo viskas pradėjo vykti kuo puikiausiai😊. Labai skanus pyragėlis😊

      Panaikinti
  22. Prieš pusantrų metų buvau "susirgus" šitu pyragu. Bet po mėnesio ar dviejų sustojau kept, nes klausydama patarlės "ką valgai, tuo ir esi" pabijojau patapt pyragu :) Bet praitą savaitę su aplinkinių paskatinimu vėl užraugiau ir šią akimirką kaip tik kepa - su šokoladu, razinomis ir spanguolėmis. Namai kvepia tarsi būtų kepama duona :)

    Kadangi pilant po puodelį gaunasi labai didelis kiekis, tai mažinu kiekius iki pusės puodelio. Ir tai dar lieka pasidalinimui.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Och, supavydėjau baltai! Aš po kiekvieno komentaro prie šio pyrago vis "užsikepu" pasiruošti raugo ir pradėti jį kept, bet taip ir neprisiruošiu... Dabar dar sudėtingiau, nes jau pusę metų nebevalgau desertų, o Germanas labiausiai man ir patiko, šeimyna valgė, bet į skaniausių sąrašą neįrašė.

      Panaikinti
  23. Verta verta jį kept. Tik man jis visada įdomiai fermentuojasi - visiškai nekyla tešla. Tik burbuliuoja. O ir kepa mažiausiai 1,5 val. Gaunasi tamsios spalvos. Internete kiek žiūriu būna balto batono spalvos, pas mane - duonos tamsumo.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Įdomu, o kokius miltus naudojate? kokios kategorijos? Gal tai turi įtakos? Kiaušiniai gali priduoti geltonumo, bet ne tamsumo. Tad visai mįslė, kas įtakoja tokią spalvą

      Panaikinti
  24. Praėjusiais metais kepiau, laikiau tešlą turbūt irgi septynias dienas. Labai labai skanus! Tik, kiek pamenu, dėjau mažiau cukraus. Rizikavau, nes buvo ant ribos. Būtinai kepsime ir per šias Velykas, tik cukraus reikės mažinti minimaliai :) Ačiū už receptą!

    AtsakytiPanaikinti
  25. Iškepiau tris kartus. Labai skaniai gavosi Likus dviem dienom iki sekančio kepimo raugas įgavo parūgusio pieno kvapą ir pabijojau toliau jį naudoti. Tiesa vieną dieną buvau pamiršus pamaišyti raugą. Gal žinot ar tai įtakojo kvapą? Ir ar tikrai tas raugas jau sugedęs?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Labai sunku pasakyti, nes gali būti daug faktorių, pvz. kaip kad Jūsų kambario temepratūra. Nes ji taip pat gali skatinti arba lėtinti rūgimą.
      Šiuo atveju, jei kvapas nemalonus, raugo nenaudočiau.

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...