2011 m. lapkričio 9 d., trečiadienis

Pyragas "Rožės"


O jei tiksliau - bandelių su riešutais pyragas. Už kurį sulaukiau daug padėkų, komplimentų, reveransų ir t.t. ir pan. Labai skanios, purios minkštos bandelės. Ne per saldžios. Labai labai skanios! Net trečią valgymo dieną didysis mano pyragų kritikas įvertino kaip labai skanias. Riešutus naudojau žemės, ne dėl to, kad jie mano mėgstamiausi, o dėl to, kad aš jų, skirtų konditerijai - pasmulkintų ir pakepintų - turiu gal 5 kg (ačiū mamai). Patingėjau juos sumalti, taigi sudėjau taip, kaip yra. Buvo labai skanu, tik kitą sykį (o jis tikrai bus), dalį riešutų sumalsiu, manau bus dar geriau. Aš padariau keletą klaidų - supjausčiau per plačiai ir įdėjau kepti į per mažą kepimo formą, taigi mano "rožės" šovė į viršų ir nesigavo gražios bandelės. Na, bet skoniui tai įtakos neturėjo.

Taigi, mums reikės:
Tešlai:
250 g miltų
125 ml pieno ar išrūgų
2 AŠ sausų mielių arba 12 g šviežių
1 kiaušinio trynio
50 g cukraus
50 g sviesto ar margarino
1/25 AŠ druskos

Įdarui:
25 g sviesto ar margarino
100 g maltų mėgiamų riešutų (naudojau žemės riešutus, nemaltus, tik smulkintus)
50 g cukraus
2,5 VŠ grietinėlės
1 kiaušinio (trynį ir baltymą atskirti)

Aptepimui:
abrikosų džemo (1 VŠ džemo, 1 VŠ vandens) arba cukraus pudros

Paruošimas:
  1. Iš tešlai skirtų produktų paruošiame tešlą, kaip papasakota >>čia>>. Man tešlą paruošė duonkepė.
  2. Įdarui sviestą ištirpiname, atvėsiname ir supilame į jį visus, išskyrus baltymą, įdarui skirtus produktus. Viską gerai išmaišome.
  3. Baltymą išplakame iki standžių putų ir įmaišome į įdaro masę.
  4. Tešlą iškočiojame į stačiakampį lakštą, maždaug 0,5 cm storio. 
  5. Ant tešlos tolygiai paskleidžiame įdarą ir lakštą suvyniojame į vyniotinį.
  6. Vyniotinį supjaustome 4 cm pločio juostelėmis, kurias sudedame į kepimo popieriumi išklotą apvalią kepimo formą pjūviu į apačią. Kaip rašiau, supjausčiau plačiau ir dėjau į 16 cm skersmens kepimo formą. Formos reikėtų bent 20 cm skersmens.
  7. Paruoštas bandeles paliekame pakilti 20-30 minučių.
  8. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 30-40 min. Kadangi mano bandelės buvo labai aukštos ir ankštai sutalpintos, aš kepiau beveik valandą. Po pusvalandžio kepimo uždengiau folija, nes pradėjo per daug skrusti.
  9. Dar šiltą aptepame abrikosų džemu sumaišytu su vandeniu arba gausiai apibarstome cukraus pudra (aš truputį persistengiau).
  10. Atvėsiname ant grotelių.
Skanaus!


Šaltinis: Knyga "Kepame duoną namuose"

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...