2015 m. rugsėjo 11 d., penktadienis

Avižiniai sausainiai su šokolado gabaliukais - Metų atradimas!!!


Taip! Šie sausainiai yra šių metų atradimas. Jie tokie geri, kad akimirkai mane buvo užvaldęs godumas - nesidalinti šių fantastiškai skanių sausainių receptu su niekuo ir turėti juos vien tik sau! Bet tai truko tik akimirką. Per penkerius metus mano receptų užrašų knygelė tapo daugiau nei asmeniniais užrašais ir šio tinklaraščio pagrindinis tikslas šiandien - dalintis. 
Sausainiai su šokolado gabaliukais yra vieni iš mano mėgiamiausių, o gal net patys mėgiamiausi. Atspausdintų receptų namie turiu 4, išsaugotų kompiuteryje - 15 (suskaičiavau). Tad vieną dieną skanaujant su kava tokius sausainius, pirktus vienoje cukrainėje (joje taip pat parduoda pačius skaniausius kada nors ragautus eklerus, kauniečiai tikrai žino), pagalvojau, kad nėra ko kaupti tuos receptus, reikia kepti! Tad įlindau į google, išsirinkau populiariausią receptą (ir kam tada aš tuos  receptus kaupiu) ir pirmyn! 
Šie sausainiai turi tik vieną trūkumą - juos reikia suplanuoti: reikia kambario temperatūros sviesto ir užmaišytą tešlą palaikyti šaldytuve bent 2 valandas. Pačius sausainius užmaišyti užtruksite 10 minučių (daugiausia laiko užtrunka šokolado pjaustymas, na, ir sviesto plakimas, kurį atlieka mikseris). Ir viskas! Ir sausainiai bus daug kartų skanesni, net ir už garsios cukrainės keptus. Daugiau niekada nepirksiu sausainių su šokolado gabaliukais. Šie - skanesni už bet kuriuos ragautus pirktinius! 

Taigi, mums reikės (~22 vnt. 6 cm skersmens sausainiams):
115 g sviesto, kambario temperatūros (produktų perskaičiavimas 200 g sviesto - apačioje prie P.P.P.S)
1 didelio kiaušinio
100 g (1/2 puodelio) rudojo cukraus
50 g (1/4 puodelio) balto cukraus
1 AŠ vanilinio cukraus
150 g (1 1/2 puodelio) paprastų avižinių dribsnių
100 g (3/4 puodelio) miltų
1/2 - 1 AŠ cinamono (pagal pamėgimo laipsnį)
1/2 AŠ sodos arba kepimo miltelių
žiupsnio druskos
125 g (1 puodelio) šokolado lašelių (aš naudojau juodąjį šokoladą su riešutais)
1/2 puodelio riešutų ar razinų jei mėgstate, aš šį kartą nedėjau

Paruošimas:
  1. Dubenyje mikserio pagalba iki vientisos purios masės (apie 4 minutes) išplakame kiaušinį, baltą, rudą ir vanilinį cukrus ir sviestą.
  2. Beriame visus likusius ingredientus ir dar paplakame, kad viskas išsimaišytų, apie 1 minutę.
  3. Vyniojame tešlą į maistinę plėvelę ir dedame mažiausiai 2 valandoms į šaldytuvą. Jei to nepadarysite, sausainiai kepdami išskys į ploną blyną. Kad būtų papraščiau, aš tešlą suformavau į dešrą. Tešlą šaldytuve galima laikyti iki 5 dienų. Pagal originalų receptą pirmiausia reikėtų suformuoti sausainius ir išdėlioti skardoje, tada dėti šaldytuvan, bet iš kur tokios erdvės šaldytuve? :) Beja, sausainių tešlą šaldytuve galima laikyti iki 5 dienų.
  4. "Dešrą" peiliu suraikome į maždaug 2 cm storio skritulius, išdėliojame juos ant kepimo popieriumi išklotos skardos, paliekant nemažus tarpus, nes jie dar plėsis. Bent sprindį verčiau palikti.
  5. Kepame iki 175 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 11 minučių, jei norime, kad sausainiai būtų minkšti. Aš kepiau apie 15 minučių, nes man jie vis atrodė beviltiškai neiškepę. Maniškiams toks laikas buvo pats tas. Kepimo laikas taip pat priklausys ir nuo sausainių dydžio bei orkaitės, tad svarbiausia - stebėti! Jie turi būti minkšti - sutvirtės atvėsę. Taip pat žr. P.P.S. apačioje.

Skanaus!

Šokoladas sausainio viduje išlieka minkštas ir jiems atvėsus! Na, bent jau tą pačią dieną.

Šaltinis: Averie cooks

P.S. šiuos sausainius jau kepiau 4 kartus (per dvi savaites)...
P.P.S.  Į dviejų savaičių laikotarpį dar spėjau ir su penktu kartu. Šį kartą kepiau trumpiau - 13 minučių. Kai ėmiau sausainius iš orkaitės jie buvo visiškai minkšti, atrodė kone neiškepę. Kai atvėso - sutvirtėjo, bet išlaikė minkštumą. Turiu pasakyti, kad man visgi labiau patiko kepti 15 minučių - trapesni, traškesni, bet ne kieti.
P.P.P.S. Šių sausainių paruoštuką beveik visada galima rasti mano šaldiklyje. Neverta net sakyti, kad mažinti tešlos kiekio neverta, veikiau atvirkščiai. Štai perskaičiuoti kiekiai, naudojant 200 g sviesto:
200 g sviesto, kambario temperatūros
2 mažų kiaušinių
175 g rudojo cukraus
85 g baltojo cukraus
1 3/4 AŠ vanilinio cukraus
260 g paprastų avižinių dribsnių
175 g miltų
1 AŠ cinamono (pagal pamėgimo laipsnį)
1 AŠ sodos arba kepimo miltelių
žiupsnio druskos
200 g šokolado lašelių (aš naudojau juodąjį šokoladą su riešutais)
1 puodelio riešutų ar razinų jei mėgstate, aš šį kartą nedėjau



Prieš 2 metus: Grikių kepsneliai
Prieš 4 metus: Širšių medus
Prieš 5 metus: Vištiena kinietiškai

12 komentarų:

  1. Net nusijuokiau, nes pati dabar kaip tik eisiu sverti produktų avižiniams sausainiams su šokoladu :D
    Aš tai gudrauju kalorijų atžvilgiu ir "nusuku" pusę sviesto, o jį kompensuoju antru kiaušiniu.
    Mano receptas beveik identiškas tavajam. Šie sausainiai visada būna kalėdinių dovanų rinkiniuose, tik tuomet aš juos pagardinu džiovintomis spanguolėmis, lazdyno riešutais ir saulėgrąžomis.
    Tik aš niekuomet tešlos nelaikau šaldytuve-palieku pabrinkti 20min ir masę kabinu matavimo šaukšteliu, kad visi sausainiai vienodi gautųsi.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. hmm, būtų įdomu pabandyti tavąjį variantą. Kalorijų perteklius niekam į gerą neišėjo. Bet man vis atrodo, kad dėl to nukentėtų skoninės savybės - visgi sviestas yra skanu :)))
      Aš šiuos sausainius jau spėjau padovanoti gimtadienio proga. Manau, kad per Kalėdas aš jų tai pat prikepsiu :)
      O dėl laikymo šaldytuve, tai kažkaip aš iš tų, per netrumpą laiką prikauptų, sausainių receptų esu užfiksavusi vieną faktą, kad juos palaikius šaldytuve ir kuo ilgiau (sąlyginai, žinoma) jie bus skanesni. Aš šiuos sausainius apskritai dabar užsimaišau, dedu šaldytuvan ir kai užsimanau - iškepu :)

      Panaikinti
  2. Labai labai skanūs sausainukai! Ačiū už receptą :), tik cukraus dėjau tik rudo ir tik pusę kiekio, ir džiovintų vyšnių įdėjau, pasaka :). Tik dar reikia formytę kažkaip gražesnę padaryt, nes kai supjausčiau riekelėm tą šaltą "dešrą", tai tokie pokreiviai gavosi :), o norisi apvalių.. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Formuokit masę vos drėgnomis rankomis ir bus super :) Aš formuoju tabletės formos ir visi gaunasi vienodi sausainiai.
      Dar galite suformuotus sausainius (skardoje) 15 min palaikyti šaldytuve prieš kepant.
      Vilma, nepyk, kad atsakinėju :D
      Šįryt dėžę tokių sausainių padovanojau, tai jaučiuosi jau ekspertė jų :D
      P.S. Rimtai, šie sausainiai mūsų šeimoje-mėgstamiausi.

      Panaikinti
  3. Ačiū Tau, Julija! Aš jau nuo seniausiai Tave savo pavaduotoja mintyse laikau :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. niekad nemėgau avižinių sausainių... dabar mėgstu!!!!

    AtsakytiPanaikinti
  5. sveiki, pernai kepiau ir dovanojau Kaledu proga, dalinau ne tik sausainius, bet ir recepta (sorry :)) - teko versti i norvegu kalba. Dabar uzsimaisiau is 4 porciju (hihi) ir kepsiu daug, tik susimasciau - vaziuosiu i svecius po savaites, dabar iskepus jie neturetu suprasteti dezutej? (nuo saves paslepti moku)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jie vis tiek bus nerealūs :) Kad neapsimeluočiau, prieš rašydama komentarą suvalgiau sausainį keptą prieš savaitę :)

      Panaikinti
  6. Sakykit, kaip suprantu ir šaldot šią tešlą sausainių. O kai ruošiatės kepti atitirpinat ar ne, yra kažkokia metodika, kad nesugadint?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Atitirpinti jų nereikia. Kaip tik juos kepant bet kuriuo atveju rekomenduoja pašaldyti tešlą, kad kepant jie per daug neišsiplėstų. Tad jų gerumas ir yra - užsimaišius normAliai tešlos ir užsišaldžius, paskui be didelio rūpesčio galima mikliai išsikepti sausainių, kai tik kyla noras :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...