2016 m. lapkričio 11 d., penktadienis

Minkšti meduoliai (brandinama meduolių tešla)


Šiuos meduolius aš buvau pasirįžusi kepti dar prieš keturis metus, prieš tris metus pasirįžimas dar padidėjo - receptą iškėliau į receptų sąrašo viršų ir...taip ir neprisiruošiau. Užpernai aš tai pat nesuspėjau laiku, tai kakavos neturėjau, tai - ūpo. Bet pernai, vieną vakarą ėmiau ir užsimaišiau. Pats procesas - labai lengvas, svarbu turėti kantrybės išlaukti bent pora savaičių, kol bus galima kepti. Taip jau pernai nutiko, kad visus prieššventinius planus teko atšaukti, todėl sausainius kepiau prieš pat Tris karalius, po 6 savaičių tešlos brandinimo. 
Tad, jau laikas pradėti ruoštis Kalėdoms! :)

Ilgą laiką patys pačiausi ir vieninteliai pripažįstami imbieriniai sausainiai buvo ploni ir trapūs, štai šie. Bet pernai paskanavus vienos kepyklėlės minkštų meduolinių imbierinių sausainių, užsimaniau tokių ir aš. Todėl pernykščiai metai man buvo naujų imbierinių meduolių receptų kepimo ir testavimo metai: minkšti meduoliai (labai skanūs, panašūs į parduotuvinius meduolius, bet ne tas), minkšti imbieriniai sausainiai (taip pat labai skanūs, bet ir vėl - ne tai ko ieškojau). Šie meduoliai arčiausiai to ko ieškojau, nors norėjosi kiek tankesnės tekstūros, mat tik iškepti, jie man labiau priminė biskvitą, nei sausainius. Kitą dieną jie lengvai sudrėko, pasunkėjo, paskanėjo ir tapo panašūs į mano ieškomus.


Taigi, mums reikės (4-5 skardos sausainių, priklausomai nuo to, kaip plonai kočiosite tešlą):
250 g medaus
100 g rudojo cukraus
125 g sviesto
1/2 AŠ druskos
2 AŠ cinamono
2 AŠ malto imbiero
1/3 AŠ malto kardamono*
1/3 AŠ maltų gvazdikėlių
1/4 AŠ maltų kvapniųjų pipirų*
1/2 apelsino nutarkuotos žievelės (nedėjau)
2 kiaušinių
125 ml pieno
2 AŠ sodos
2 VŠ kakavos
580 g miltų

Paruošimas:
  1. Sviestą, medų, cukrų ir druską ištirpinkite ant nedidelės ugnies, nepamirštant pamaišyti. Kai tik mišinys užvirs, nukeliame nuo ugnies. Aš tirpinau vandens vonelėje, tad pakaitinau, kai viskas ištirpo ir pasirodė maži burbuliukai.
  2. Įmaišome visus prieskonius.
  3. Pravėsus masei po vieną įmaišome kiaušinius, įpilame pieną ir išmaišome.
  4. Dubenyje sumaišome persijotus miltus, sodą ir kakavą.
  5. Į miltus pilame ištirpintą masę ir gerai išmaišome, kol neliks sausų miltų, o tešla pasidarys elastinga ir atšoks nuo dubens sienelių. 
  6. Dubenį su tešla užklojame rankšluosčiu ir dedame į šaldytuvą 2-6 savaitėms. 
  7. Po 2-6 savaičių padaliname tešlą į 2-3 dalis (tešla bus labai maloni, kaip plastelinas), lengvai pamiltuojame kočėlą ir paviršių ant kurio kočiojame (aš kočioju ant kepimo popieriaus lapo) ir iškočiojame tešlą iki ~0,5 cm storio. Sausainiai kepdami bent dvigubai išsipūs.
  8. Patepame sausainių paviršių kiaušinio ir pieno plakiniu. Šio žingsnio patariu nepraleisti. Eksperimento vardan (o jei po teisybei - pamiršau) vieną skardą iškepiau nepateptą. Patepus plakiniu, iškepę sausainiai pasidengia tokia kaip apsaugine plėvele. 
  9. Kepame iki 160-170 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 8-10 minučių. kadangi visuose šaltiniuose kepta pagal vieną receptą, visur buvo rekomendacija kepti kol krašteliai bus kietoki, o viduriukas dar minkštas. Sausainiai iš pradžių bus kaip purus sausas biskvitas. Po paros jie pasidarė labiau meduoliniai, truputį sudrėko.
Skanaus!


Šaltinis: Mukatanas


Prieš 6 metus: Avokado salotos su krevetėmis

35 komentarai:

  1. Šiuos kiekvienoms Kalėdoms kepu. Mažiausiai - dvigubą kiekį. Lygių jiems nėra! :)
    Kaip tik vakar galvojau, kad jau reiktų meduolių tešlą užmaišyti...

    AtsakytiPanaikinti
  2. Ar galima čia naudoti kepimo miltelius?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Galit. Įdėkite kiek daugiau kepimo miltelių. Viename straipsnyje radau, kad keičiant sodą į kepimo miltelius, reikėtų kiekį dauginti iš 4, bet aš gal 8 šaukštelių kepimo miltelių nedėčiau :)

      Panaikinti
  3. Papildžiau. Ačiū už pastabumą!!!

    AtsakytiPanaikinti
  4. Sveika, medu naudojote jau sustingusi?

    AtsakytiPanaikinti
  5. Atsakymai
    1. Paprastai meduoliai ilgai negenda, nebent sudrėksta. Nepasakysiu kiek, bet pora trejetą savaičių tai drąsiai, jei ne ilgiau.

      Panaikinti
    2. Ačiū, taip ir jaučiau, kad šie meduoliai gali tikti tolesniam brandinimui, jau iškepus. Labai norisi prieš švenčių šurmulį iškepti dovanoms:)

      Panaikinti
  6. Vilma, pats laikas ir man užsimaišyti tešlą :) aš juos sudedu į popierinę, kepimo popieriumi išklotą dėžę, sandariai uždarau ir palaikau keletą dienų, kad susistovėtų :) o kartais šalia įdedu perpjautą obuolį, tik, žinoma, reikia prižiūrėti, kad neimtų šis gesti. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Meduoliai su laiku tik gerėja :) Ačiū, Simona, už šį receptą :)

      Panaikinti
  7. Sveiki,
    Sakykite, o užmaišyta tešla turi minkytis, ar būti lipni? Man ji gavosi gerokai lipni, gal reikia pridėti miltų?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Nereikia. Nepmirškite, jog ji dar stovės šaldytuve kelias savaites - miltai išbrinks, o be to viskas, kas laikoma šaldytuve - džiūsta. Kai ateis laikas kepti, tešla bus tinkama kočiojimui.

      Panaikinti
  8. apsizioplinau skaitydama recepta, ir pirmaja tesla (dariau dvi) idejau i saldymo kamera, dabar jau gera savaite tesla stovi saldytuve :) kaip galvojate ar nesugadinau? 6 savaites bus kaip tik pies Kucias...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tikrai nieko jai nenutiko, galite ramiai sau laukti švenčių :)

      Panaikinti
    2. aciu.. as is jusu blogo darau jau koki 5-a recepta, visi buna labai vyke, dekui :)

      Panaikinti
    3. Labai labai tikiuosi, kad taip ir toliau :)

      Panaikinti
  9. ar galima juos puosti glaistu? Mes su dukryte megstam pasipuosti. labai gundo ta brandinta tesla, jau dabar vaidenasi tas kvapas :))reiks imtis sio darbo.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Bandau sugalvoti, kodėl gi nepapuošus jų? :) Vienas aspektas - jie tokie biskvitiški/meduoliški, jei taip galima pavadinti, ne tokie trapūs, kaip įprasti puošiami sausainiai. Tikriausiai nepabandžius - nesužinosime :) Gaila, bet aš neturiu kantrybės, įgūdžių ir kruopštumo sausainių puošimui.
      Skanių ir gražių sausainių!

      Panaikinti
  10. Sveiki! O sakykite, galima naudoti melasos cukru? Jis kiek ryskenis ir kitoks nei paprastas rudas cukrus...ka manot?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Samprotauju tik teoriškai, nes pati dar nieko su melasa nekepiau, nesugalvoju nei vienos priežasties, kodėl šiems meduoliams neturėtų tikti melasos cukrus. Kiek suprantu jis drėgnesnis, nei paprastas cukrus, bet man atrodo, kad ši tešla tai atleistų :)

      Panaikinti
    2. Ačiū! Pamėginsiu ir duosiu žinot kaip seksis

      Panaikinti
  11. O gal kas bandė kepti iskart po tešlos paruošimo?:) jau nebèra laiko brandinti, tačiau labai labai noriu minkštučiú...

    AtsakytiPanaikinti
  12. Sveiki, ar užtektu palaikyti 10 dienu saldytuve? Ar ne per mazai? Nes uzmausiau penktadieni, o labai noriu dovanoms kepti. Aciu uz atsakyma :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kadangi aš laikiau ilgiau, sunku pasakyti. Gali būti, kad tešla jau bus pasiruošusi, tiesiog pabandykit kočioti.

      Panaikinti
  13. Ir nelabai supratau kaip ta pieno kiausinio plakikli paruost, kokios proporcjos turi buti. Aciu :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kiaušinį išplakite su maždaug keliais šaukštais pieno :)

      Panaikinti
  14. Sveiki, sodą ar reikia nugesinti , ir kaip tai padaryti?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. nereikia. ją nugesina medus, kai viskas susimaišo.

      Panaikinti
  15. Šių metų atradimas. :)

    AtsakytiPanaikinti
  16. Sveiki. Padariau tešlą, o tik po to paskaičiau komentarus... Tai dabar sakykit, ar man tešlą mesti lauk, ar laikyti šaldytuve? Nes pagal aprašymą, įdėjus 580 g miltų, man tešla neatlipo nuo dubenio ir aš toliau sėkmingai juos bėriau, kol galiausiai atlipo... O tiesa pasirodo kitokia turėjo būti...

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...