2015 m. rugsėjo 1 d., antradienis

New York Times slyvų pyragas


Su Rugsėjo 1-ąja! Su rudens pirma diena! 

Šią gražią dieną atsinešu labai skanų, rudenišką slyvų pyragą, kuris turi ilgą ir turtingą istoriją. New York Times puslapiuose šis receptas pasirodė 1982 metais ir buvo publikuojamas 7 metus iš eilės, kol redaktoriai nusprendė, kad gal per tiek metų žmonės sugebėjo išsaugoti receptą :) 
O šis pyragas tokio populiarumo tikrai vertas - ingredientų paprastumas (iš esmės tai tik sviestas, cukrus, miltai ir, žinoma, slyvos) bei puikus, subalansuotas skonis - saldumas, puikiai papildytas slyvų gaivumu, rūgštele ir drėgme. 
Šiam pyragui iškepti turėjau dvi priežastis: maišelis slyvų namie ir fantastiška Gerduvos dovana - Kaiser "La Forme Plus" kepimo forma. Išsipakavusi gautąją kepimo formą net suplojau! Tokios kokybiškos formos nesu net rankose turėjus, kur jau ten mano paprastos skardinės formos, iš kurių pyragai taip ir nori pabėgti. Jau nebereikės vynioti folija kepimo formų, kai pyragų tešla skysti ar gausūs sviesto, kad orkaitė neprivarvėtų ir neprirūktų visi namai. O kai paskaičiau, kad kepimo formai suteikiama 10 metų garantija, teko eit kuistis šiukšliadėžėn, kur jau buvau išmetusi sąskaitą faktūrą. 



Grįžtant prie pyrago turiu pasakyti, kad kepiau jį kaip desertą po sočios vakarienės su kaimynais. Pyrago man teko siaurutė juostelė, iš kurios supratau, kad jis skanus. Tai, kad pyragas išnyko per maždaug 10-15 minučių, byloją tą patį. Turiu dar 5 slyvas. Šiandien kepsiu vėl! 
Ir dar - pyragą, pagal originalų receptą, galima kepti formose nuo 20 iki 26 cm skersmens. Keisis pyrago storis, ne ir skonis - bus daugiau biskvito. Aš kepiau 26 cm skersmens formoje ir manau, kad nieko nekeisčiau - skonio balansas tobulas!

Taigi, mums reikės (20, 22, 26 cm skersmens formai):
115 g sviesto, kambario temperatūros
200 g (1 puodelio) cukraus (man buvo kiek per saldu, mažinčiau bent iki 180 g)
žiupsnio druskos
2 kiaušinių, didelių
125 g (1 puodelio) miltų
1 AŠ kepimo miltelių
12 nedidelių slyvų ar 5 milžiniškų (kaip manosios)

Užbaigimui:
2 AŠ citrinos sulčių
1-2 VŠ cukraus (priklausomai nuo slyvų rūgštumo)
1 AŠ cinamono



Paruošimas:
  1. Mikserio pagalba dubenyje išplakame iki purumo ir baltumo minkštą sviestą, cukrų ir druską.
  2. Po vieną įplakame kiaušinius, po kiekvieno gerai išplakant.
  3. Įsijojame miltus, įberiame kepimo miltelius ir mikseriu išplakame iki vientisos masės.
  4. Supilame tešlą į kepimo formą ir išlyginame. Aš kepimo formą ištiesiu kepimo popieriumi, taip man lengviau perkelti iškepusį pyragą į lėkštę. Kaiser "La Forme Plus" kepimo formos teoriškai ištiesti tikrai nereikėtų, nes ji padengta nelipnia Kairamic keramika beigi yra nesibraižanti, bet įpratimas yra aršiau prigimimo :)
  5. Nedideles slyvas perpjauname per pusę, didesnes - norimo dydžio skiltelėmis ir išdėliojame ant tešlos odele į viršų, pjūviu į apačią. Aš saviškes supjausčiau gana plonai dar ir dėl to, kad slyvos kaip įmanoma labiau pasislėptų pyrage. Ir man pavyko! Mano vaikas, kuriam jokiomis priemonėmis neįsiūlyčiau paragauti slyvos, pasinaudojusi lengva klasta, įsiūliau kąsnelį pyrago ir jis pareiškė, kad nors ir slyva kąsnyje buvo (cha!), bet pyragas vis tiek skanus ir duok dar!
  6. Paviršių pašlakstome citrinos sultimis, pabarstome cukrumi ir cinamonu. 
  7. Kepame iki 175 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 40 - 50 minučių, priklausomai nuo pasirinktos kepimo formos dydžio ir, žinoma, orkaitės. Ar pyragas iškepė, tikriname mediniupagaliuku - ištraukus jis turi būti sausas.
  8. Iškepusį pyragą iš pradžių atvėsiname formoje, vėliau ant grotelių.
  9. Daug kur skaičiau, kad pyragas dar skanesnis antrą dieną, bet aš džiaugiausi gavusi paragauti siaurutę pyrago juostelę, kur jau ten - antra diena...
Skanaus!



Šaltiniai: Smitten kitchen ir NY Times


Prieš 2 metus: Jogurtiniai blynai
Prieš 3 metus: Duonos pudingas
Prieš 5 metus: Trinta cukinijų sriuba

2 komentarai:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...