2017 m. gruodžio 15 d., penktadienis

Imbieriniai sausainiai/nameliai


Šiuos sausainius kepiau tik dėl sūnaus - jis labai prašė, iškepti tokių, kuriuos būtų galima puošti ir dar būtų galima pastatyti namelį. Aš pati neturiu nei gebėjimų, nei kantrybės tokiems užsiėmimams, bet...ko nepadarysi dėl vaikų? Ir dar kartą įsitikinau, kad kantrybės aš tikrai neturiu: iškepiau kelias skardas puošimui, vieną namuką, o kitus iškepiau suformavusi rutuliukus, nes viso reikalo iniciatorius pasiplovė kelis kartus švystelėjęs kočėlu.

Sausainiai išskirtiniai tuo, kad jų tešlos nereikia šaldyti - atvirkščiai - ją reikia pabrandinti kambario temperatūroje. Tešla minkšta, maloni, tačiau dirbti su ja nebuvo lenvga dėl to pačio minkštumo. Tad likusias sausainių partijas kepiau tešlą palaikiusi šaldytuve. Bet sausainiukai iškepė puikūs ir, svarbiausia - tobulai išlaikė savo formą, tad jie labai tinka tuomet, kai norisi iškepti konkrečios formos sausainių. Dar vienas jų pliusas: pastatytas imbierinis namelis prastovėjo niekaip nesupakuotas dvi savaites kol buvo suvalgytas, tačiau sausainiai buvo išlaikę savo trapumą. 


Taigi, mums reikės:
I mišinys:
400 g (3 puodelių) miltų
1 1/2 AŠ kepimo miltelių
3/4 AŠ sodos
1/4 AŠ druskos
1 VŠ malto imbiero
1 3/4 AŠ malto cinamono
1/4 AŠ maltų gvazdikėlių
II mišinys:
85 g sviesto, kambario temperatūros
160 g (3/4 puodelio) rudojo cukraus
1 didelio kiaušinio
III mišinys:
1/2 puodelio melasos (naudojau medų)
2 AŠ vanilės ekstrakto (naudojau vanilinį cukrų)
1 AŠ tarkuotos citrinos žievelės (nebūtina, nedėjau)
Glajui:
2 puodelių cukraus pudros
2-3 VŠ pieno
1/4 AŠ vanilės ekstrakto (naudojau vanilinį cukrų)

Paruošimas:
  1. Į nedidelį dubenį persijojame ir išmaišome I mišinio produktus.
  2. Didesniame dubenyje išplakame II mišinio produktus. Aš pirmiausia iki purumo išplakiau sviestą su cukrumi, tada įmušiau kiaušinį ir išplakiau.
  3. Į II mišinio plakinį supilame III mišinio produktus ir išplakame.
  4. Į plakinį po truputį įmaišome sausus produktus. 
  5. Tešlą padaliname į dvi dalis, suvyniojame į maistinę plėvelę ir paliekame kambario temperatūroje 2-8 valandoms. Paruoštą tešlą šaldytuve galima laikyti iki 4 dienų. Prieš kočiojant, reikėtų palaikyti kambario temperatūroje.
  6. Iškočiojame sausainius. Ploniau iškočiota tešla = trapūs sausainiai, storiau iškočiota tešla= minkštesni sausainiai.
  7. Iškočiojus tešlą, su formelėmis išpjaustime norimas sausainių formas, išdėliojame ant kepimo popieriumi ištiestos kepimo skardos.
  8. Kepame iki 190 laipnsių įkaitintoje orkaitėje 7-10 minučių (trumpesnis kepimo laikas- minkštesni sausainiai).
  9. Iškepusius sausainius atvėsiname ant skardos. 
  10. Jei turime kantrybės ir noro, puošiame pasiruoštu glajumi - sumaišome glajui skirtus produktus. Tirštumą reguliuojame cukraus pudra arba pienu. Svarbu neplakti baltymų iki standumo, o išmaišyti. Aš antrus metus tai pamirštu ir mano glajus sudžiųvęs būna labai trapus. Ant sausainių tai pliusas, bet statant namelį - riebus minusas.
Skanaus!



Šaltinis: food.com

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...