2024 m. kovo 21 d., ketvirtadienis

Kiaulienos nugarinės kepsnys su šonine ir figų džemo glajumi

 


Nežinau ar čia mano mama gudrauja, ar taip tiesiog gaunasi, bet su ja neretai būna: "Oi, nusipirkau mėsos, ketinau gaminti tą ar aną, bet praėjo noras. Še, tu ka nors pagamink". Taip šį kartą man į rankas pateko nugarinės šmotelis. Negana to, šalia mėsos gavau ir receptą, išplėštą iš kažkokio mamos prenumeruojamo savaitraščio žurnalo. 
Turiu pasakyti, kad patiekalas pavyko 10 balų. Pastangų jam nereikėjo praktiškai visai, kas jau tampa mano skiriamuoju ženklu. Tačiau turiu būtinai pabrėžti tam tikras sąlygas: aš kepiau naudodama mėsos termometrą. Originaliame recepte buvo naudojama nugarinė su kaulu ir kepama 1,5 valandos. Aš naudojau nugarinę be jokių kaulų ir kepiau iki 70 laipsnių vidinės temperatūros. Man tai užtruko maždaug 40 minučių.
Galutiniame rezultate valgėme minkštą, drėgną, skanią mėsytę, kuri skani tiek karšta, tiek šalta, kaip užkandis.




Taigi, mums reikės (4 negodiems valgytojams):
750 g kiaulienos nugarinės
Marinatui:
1 VŠ alyvuogių aliejaus
1 VŠ sojų padažo
1 VŠ dižono garstyčių
1AŠ vusterio padažo
1 AŠ obuolių sidro acto (naudojau balzamiko)
2 skilteių česnako, smulkintų
1 VŠ rudojo cukraus
1/2 AŠ maltos paprikos
1/2 AŠ dž.česnako granulių (nenaudojau)
1/2 AŠ duskos
dosnaus žiupsnio pipirų

~50 g šalto rūkymo šoninės, plonai pjaustytos
1 VŠ figų džemo
1 VŠ grūdėtų garstyčių

Paruošimas:
  1. Marinatui skirtus produktus sumaišome.
  2. Nugarinę nusausiname ir įtriname pasiruoštu marinatu. šaldytuve paliekame marinuotis 12-24 val. 
  3. Prieš kepant, nugarinę dedame ant folijos lapo,  ant kepsnio viršaus išdėliojame šoninę (galite ją išdėlioti kokiu įmantriu pynimu, jei turite nori ir talento, aš neturiu) ir viską sandariai užvyniojame folija, prieš tai įsmeigus termometrą, jei naudojame. 
  4. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje iki 70 laipsnių vidinės temperatūros. Man tai užtruko apie 40 min. Originale kepsnį periodiškai laistė susidariusiais riebalais, bet aš nelabai mačiau tam prasmės, kai kepiau suvyniojusi į foliją. 
  5. Kepsnį ištraukiame iš orkaitės, atvyniojame foliją ir aptepame viršų figų džemu, sumaišytu su garstyčiomis. Šauname atgal į orkaitę maždaug 15 min. Folija jau nebedengiame.
  6. Iškepusią mėsą pridengiame folija ir paliekame 15 min. pailsėti, kad pasiskirstytų mėsos sultys ir pjaustant viskas neišbėgtų. 
  7. Mes valgėme su bulvėmis, keptomis anties riebaluose ir brokolių salotomis. Padažui panaudojau susikaupusias folijoje sultis. 
Skanaus!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...