2014 m. liepos 22 d., antradienis

Tiramisu su baltu šokoladu


Prisipažinsiu - aš buvau lengvai skeptiška rezultatui. Ne, nemanykite, jog maniau, jog bus neskanu. Ar gali tiramisu būti neskanus?! Ne, tiesiog galvojau - ar gali būti skaniau nei yra. Ir turiu pripažinti, jog baltasis šokoladas tikrai įneša nemažai žavesio. Na gerai, daug žavesio! Nesakau, jog dabar gaminsiu tik tokį tiramisu, bet jei lentynoje bus balto šokolado - jį būtinai panaudosiu! O pirkdama maskarponę, pasistengsiu nepamiršti nusipirkti ir baltojo šokolado. :) Nors ne, tikriausiai, kad nuo šiol gaminsiu būtent tokį tiramisu...
Beja, mėlynės, avietės ar kitokios uogos labai tinka ne tik kaip papuošimas - jos puikiai subalansuoja skonį. maniškės, deja, buvo iš šaldiklio, tad matosi, kad pavandinijo. Skoniui tai įtakos nepadarė.

Taigi, mums reikės (~10 porcijų): 
200-300 g "Damų pirštelių" sausainių

Kremui:
500 g mascarponės sūrio
100 g baltojo šokolado (naudojau Schogetten)
2 kiaušinių (originale naudojami tik tryniai, bet man gaunasi per tiršta masė, baltymai suteikia kremui lengvumo)
2 VŠ romo
70 g cukraus

Sausainių mirkymui:
1 puodelio stiprios kavos
2 VŠ romo

Pateikimui:
nesaldintos kakavos
uogų

Paruošimas:
  1. Šokoladą ištirpiname garų vonelėje, t.y. dedame į karščiui atsparų indą, kurį įtaisome ant puodo su vandeniu. Mūsų indas su šokoladu enturi liestis su vandeniu. Kaitiname, kol šokoladas ištirps.
  2. Trynius išplakame su cukrumi. 
  3. Į trynius įmaišome ištirptintą ir pravėsusį šokoladą ir romą.
  4. Įmaišome maskarponę.
  5. Baltymus išplakame iki standžių putų ir įmaišome į kremą.
  6. Į indą, kuriame tilptų visas sausainis, supilame kavą ir romą.
  7. Trumpam pamerkiame sausainį į kavą. Aš darau taip - dedu sausainį ir mikliai jį pora kartų apverčiu.
  8. Pamirkytus sausainius išdėliojame ant indo, kuriame tieksime tiramisu, dugno, tada paskleidžiame pusę kremo. Vėl dėliojame sausainius ir sudedame likusį kremą.
  9. Pasiruoštą tiramisu dedame bent porai valandų, geriausiai 4-6 ar per naktį, į šaldytuvą. Tai būtina, kad susimaišytų skoniai. Pirmas porcijas mes valgėme tiramisu pastovėjus gal pusvalandį. Štai tada ir pasireiškė mano skepticizmas. Bet kai ragavome šiek tiek pabrendusį - tada buvo skonio šventė!
  10. Prieš patiekiant pabarstome kakava ir papuošiame norimomis uogomis. Nebarstykite kakava tik pagaminę, kakava sudrėks ir nebus gražu.
Skanaus!





Šaltinis: Aguonėlės blog'as

P.S. Šalia ankstečiau įdėtų receptų su maskarpone (Tiramisu ir karamelinis šokoladinis tortas) esu gavusi ne vieną komentarą, jog masė su maskarpone gaunasi labai skysta. Tiek skysta, kad pvz. darant tiramisu sausainiai išplaukia į paviršių. Nuoširdžiai nesuprantu, kodėl taip nutinka.

Maskarponė+cukrus+tryniai+baltas šokoladas

Aš, kad kremas nebūtų toks tirštas, visada įmaišau ir standžiai išplaktus kiaušinių baltymus, bet jei jums kremas gaunasi skystokas, baltymų nebedėkite. Tuo pačiu parodau koks kremas rezultate gaunasi man. 

Ankstesnės nuotraukos turinys, papildytas standžiai išplaktais baltymais

7 komentarai:

  1. Turėtų būti skanu :) Bet mane visuose receptuose labai gąsdina žali kiaušiniai, bijau salamoneliozės, ar kaip ji ten vadinasi. Todėl tiramisu darau tik su maskarpone ir grietinėle. Bet labai norisi pabandyti tikrą tiramisu :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Man kiaušinius "tiekia" mano mama, tad aš juos naudoju drąsiai :)
      Šaip jau ant kiaušinio lukšto būna natūrali apsauginė plėvelė sauganti nuo salmoneliozės, ir nuplovus juos prieš naudojimą (tik prieš naudojimą, kitaip pažeisite apsaugą anksčiau laiko) teoriškai turėtų būti viskas gerai. Svarbu nenaudoti skilusių ir senų kiaušinių.
      Ypatingai bijantiems, trynius su cukrumi galima plakti ant garų vonelės. Bet mano nuomone tai kaip "žvakė nabašnikui", nes salmonelės žūsta tik prie 60 laipsnių, o prie tokios temperatūros jau gautume ne kremą, o omletą. :)

      Panaikinti
  2. o kiek maskarpones? ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. :) čia iš serijos "o kam tau adresas? Tu šiai užeik" :D ačiū už pastabą - papildžiau :)

      Panaikinti
  3. Man ir atrodo panašiai.. kaip gali būti dar skaniau :) neišbandžius nesužinosiu :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Būtent, Medėja! :) O jau kad tas tiramisu taip lengvai pagaminamas, tai nėra ko ir laukti! :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...