2012 m. sausio 18 d., trečiadienis

Medaus keksas


Kai ištraukiau šį keksą iš slėptuvės ir išlukštenau iš maišelio ir folijos, pirma mintis buvo: "Dieve, koks aromatas!!!". Kai paragavau, esmė ta pati, tik apie skonį :) Vienas iš skaniausių ir įsimintiniausių pastarojo meto kepinių - labai aromatingas, sodraus skonio, drėgnas. Kepiau aš jį Kalėdoms, bet jos ir taip buvo gana sočios, taigi jis paslėptas išlaukė ir naujų metų ir dar ilgiau.  Mat šis keksas skaniausias nors truputį pastovėjęs. Jis gali iki paragavimo laukti ir 3-4 savaites. Spėju, kad mėnesį su trupučiu tikrai tūnojo ant spintelės. Man jis priminė Daujėnų meduolį, kurį kartais nusiperkame parduotuvėje. Idėjiškai turėjau jį aplieti glajumi, bet jis man ir be to buvo labai skanus, taigi leidau sau patingėti šuo klausimu. Tikrai kepsiu dar kartą! Teisybės dėlei turiu pridurti, kad mano brangiausias ir mama santūriau reagavo į šį keksą. Taigi, skonis nevienodas :)


Taigi, mums reikės:
Tešlai:
Sausi produktai:
260 g 440 ml (1 3/4 puodelio) miltų (naudojau 405D)
1/2 VŠ kepimo miltelių
1/2 AŠ maistinės sodos
1/4 AŠ druskos
2 AŠ cinamono
1/4 AŠ maltų gvazdikėlių
1/4 maltų kvepiančių pipirų (neturėjau ir nedėjau)
1/16 AŠ malto muskato riešuto

Skystas mišnys:
125 ml (1/2 puodelio) aliejaus
125 ml (1/2 puodelio) skysto medaus
115 g (125 ml (1/2 puodelio)) cukraus
2 mažų lengvai išplaktų kiaušinių
125 ml (1/2 puodelio) stiprios kavos (aš ėmiau vandenį + 2 AŠ tirpios kavos)
125 ml (1/2 puodelio) apelsinų tyrės (2 mažus apelsinus nulupame, pašaliname baltą dalį, su blenderiu sutriname iki vientisos masės)
60 ml (1/4 puodelio) romo

Glajui:
80 ml (1/3 puodelio) cukraus pudros
1/2 VŠ apelsinų sulčių
1/2 VŠ romo

Paruošimas:
  1. Miltus persijojame.
  2. Sausus produktus sumaišome dideliame dubenyje.
  3. Skystam mišiniui skirtus produktus sumaišome mažesniame dubenyje.
  4. Padarome sausame mišinyje duobutę ir supilame skystą mišinį. Viską gerai išmaišome.
  5. Pilame tešlą į sviestu išteptą kepimo formą. Jei forma silikoninė, tepti nereikia.
  6. Kepame iki 170 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 1 valandą. Ar keksas iškepė tikriname mediniu pagaliuku. Keksas iškepęs, kai ištrauktas pagaliukas sausas. Aš kepiau kelis keksiukus, jie iškepė maždaug per 25 minutes.
  7. Keksą suvyniojame į foliją, dedame į maišelį ir laikome vėsiai iki 4 savaičių.
Skanaus!



Šaltinis: Žaidžiame virtuvę

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...